Administratör till Kompetenscenter Centrum-Väster

Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Arbetsmarknads- och vuxenutbildningsfrågor i Göteborgs Stad är samlade i en förvaltning under Nämnden för arbetsmarknad och vuxenutbildning. Det är en politiskt styrd verksamhet där nämndens uppdrag är att ha det övergripande ansvaret för kommunal vuxenutbildning, att för hela stadens räkning anordna arbetsmarknadspolitiska åtgärder och att i övrigt ta de initiativ som behövs för att främja sysselsättningssituationen. Uppdraget är att vi tillsammans skapar förutsättningar för studier och arbete. Målet för nämnden är en stad där människor jobbar och försörjer sig själva, att bidra till att Göteborg är en företags- och tillväxtvänlig stad, att de upphandlingar som genomförs skapar mervärde för göteborgarna och att bidra till att Göteborgs Stad är en attraktiv arbetsgivare med goda arbetsvillkor.

Förvaltningens två stora avdelningar är Arbetsmarknadsavdelningen och Vuxenutbildningsavdelningen. Till det finns stödavdelningarna Ledningsstab, HR och kansli, Ekonomi och inköp samt Kommunikation och IT. Tillsammans är vi ca 280 medarbetare.


Publiceringsdatum
2022-07-22

Arbetsuppgifter
Arbetsmarknad och vuxenutbildning har i uppdrag att driva fyra kompetenscenter i Göteborg med syfte att stötta arbetssökande till jobb eller studier. Utöver de fyra grund kompetenscenter finns ytterligare ett som drivs i projektform, som nu skall permanentas, och som vänder sig till personer som läser SFI. Nu söker vi en administratör till Kompetenscenter.

Våra Kompetenscenter arbetar på uppdrag av socialtjänsten och genom ett motivationsskapande och lösningsfokuserat arbetssätt är målet att individen ska bli självförsörjande. Verksamhetens deltagare ges stöd genom coachning, studie- och yrkesvägledning, seminarier, praktik och kompetenshöjande utbildningar.

Som administratör på Kompetenscenter ingår du i ett team av cirka 11 kollegor med varierande professioner.

I administratörens arbetsuppgifter ingår främst att möta våra deltagare och hjälpa dem till rätta. Du tar emot våra besök och hjälper deltagare med deras arbete vid dator. I arbetet ingår också att administrera insatser och aktiviteter i verksamhetens IT-stöd samt ta fram administrativa underlag och samarbeta med leverantörer och medarbetare. Du ska genomföra löpande inköp och beställningar avseende till exempel kontorsmaterial och kontorsutrustning. Du bemannar verksamhetens reception, svarar på telefonsamtal och är ansiktet utåt vid besök till Kompetenscenter.

Arbetsuppgifterna kräver tålamod och ett mycket gott professionellt bemötande samt en vana att möta människor. Du behöver ha en god förmåga att göra dig förstod, intresse av att möta människor, lyhörd för behov hos våra sökande och vara trygg i dig själv.



Kvalifikationer
Du som söker ska ha en avslutad gymnasial utbildning, gärna med inriktning mot vård och omsorg. Du ska även ha dokumenterad arbetslivserfarenhet av administrativt arbete och erfarenhet av att hantera deltagare och servicearbete.
Du ska ha erfarenhet av inköp samt ha en vana av att arbeta i olika IT-system.

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av IT-system som Treserva, GWA och Proceedo.

Du är mån om att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört samtidigt som du inte lämnar någonting åt slumpen. Därtill har du förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.

Vi tror att du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet.


ÖVRIGT
Arbetsmarknad och vuxenutbildning erbjuder en arbetsplats i kontinuerlig utveckling. Vi arbetar för en hälsofrämjande och god arbetsmiljö. Vi erbjuder bland annat flexibel arbetstid, friskvård och cykelförmåner. För oss ses mångfald som en styrka i vårt gemensamma uppdrag. Vi rekryterar utifrån en kompetensbaserad rekryteringsprocess för att säkerställa en rättvis och jämlik rekrytering.

Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår sida på LinkedIn. https://www.linkedin.com/company/arbetsmarknad-och-vuxenutbildning-g%C3%B6teborgs-stad/

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och undanber oss därför ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillsättning enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
GÖTEBORGS KOMMUN

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C95601".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Arbetsmarknad och vuxenutbildning

Kontakt
Enhetschef Kompetenscenter
Martina Löfås
031-368 60 73

Jobbnummer
6836608

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: