Administratör till kommunikativt uppdrag
Socialstyrelsen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm,
Örebro,
Jönköping,
Härnösand,
Göteborg eller i
hela Sverige Är du en duktig administratör med egen förmåga att kommunicera väl och som tycker om att arbeta med stora och små frågor. Vill du göra skillnad och vara med och stödja arbetet på myndighetens kommunikationsavdelning? Då söker vi dig.
Du kommer få hantera komplexa frågor och ta ansvar för att olika utvecklingsprocesser i vardagen går fram i den takt vi vill. Du kommer arbeta med att ta fram underlag till frågor kopplat till upphandling, rekrytering, avdelningsmöten och fler andra saker som kräver sin administration.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
• att starta upp och hantera administrationen för upphandling av kommunikationstjänster
• ansvara för att vi strukturerat följer upp och dokumenterar kommande ramavtal för kommunikationstjänster samt bidrar med detsamma för övriga ramavtal på avdelningen
• stödja cheferna kring rekrytering vilket innebär ansvar för de administrativa delarna
• stödja cheferna i planering av möten med och för medarbetare. Det kan innebära ta fram underlag i form av PPT, förslag på mötesupplägg och genomför det administrativa uppgifter kopplat till möten
• ansvara för introduktionsprogrammet för medarbetare på kommunikationsavdelningen, genomförande och utveckling
• stödja enhetscheferna med det som för dagen finns behov av för att underlätta i deras vardag.
Om dig
Vi söker dig som tycker det är roligt att arbeta med olika områden och trivs när arbetsuppgifterna växlar. För att trivas i rollen ser vi att du är duktig på struktur och ordning, vi ser att du är van att ta egna initiativ och tycker att det är kul med problemlösning. Då cheferna ansvarar för att arrangera medarbetardagar och andra möten behöver du också vara bra på att planera möten, ta fram presentationer och mötesupplägg för olika tillfällen. Vi ser gärna att du har insikt i kommunikationsområdet på något sätt då mycket av arbetet handlar om att följa upp och starta upp olika kommunikationsprocesser. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi söker dig som har
• aktuell och dokumenterad flerårig erfarenhet av arbete i en liknande administrativ eller serviceinriktad roll
• mycket goda kunskaper i att skapa och redigera innehåll i Microsofts officepaket, med extra fokus på presentationer i Powerpoint
• vana av att arrangera möten och av arbetet inför, under och efter ett möte
• kännedom om LOU
• mycket goda kunskaper att formulera dig i tal och skift.
Det är meriterande om du har
• erfarenhet av att arbeta med kommunikation eller i en kommunikationsverksamhet
• erfarenhet av att administration kopplat till upphandling
• kunskap om rekryteringsprocesser i stora organisationer
• dokumenterad erfarenhet av att vara administrativt stöd till chefer.
Bra att veta
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med provanställning i sex månader. Du utgår ifrån kontoret på Västerbroplan i Stockholm, men har möjlighet att arbeta på distans upp till 2 dagar i veckan. Din tjänstetitel blir administratör och din placering är på kommunikationsavdelningen.
För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss av urvalsfrågor. Vi ber dig därför att svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen. Vi använder oss inte av personligt brev i vårt urvalsarbete, du behöver därför inte bifoga detta.
I urvalsprocessen kan det komma att användas arbetsprov.
Om du har frågor om tjänsten, kontakta avdelningschef Linda Corsvall
linda.corsvall@socialstyrelsen.se.
Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist Evelyn Fjellsdotter på
evelyn.fjellsdotter@socialstyrelsen.se. Observera att mellan 22 dec- 8 januari kommer mailen enbart att kollas sporradiskt. Fackliga företrädare är Carl-Erik Flodmark för SACO och Pablo Canales för ST/OFR. Samtliga nås på telefonnummer 075-247 30 00.
Har du skyddad identitet? Kontakta angiven personalspecialist ovan.
Välkommen med din ansökan senast den 14 januari 2024.
Ersättning individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Socialstyrelsen (org.nr 202100-0555),
http://www.socialstyrelsen.se Jobbnummer 8337411
Observera att sista ansökningsdag har passerat.