Administratör till Kammarkollegiet i Stockholm

Novare Bemanning AB / Administratörsjobb / Stockholm
2023-02-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör till Kammarkollegiet i Stockholm" (publicerad 2024-05-15) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Novare Bemanning AB i Stockholm, Botkyrka, Nynäshamn, Strängnäs, Uppsala eller i hela Sverige

Kammarkollegiet - en myndighet utöver det vanliga. Kammarkollegiets verksamhet bidrar till att stärka demokratin, öka transparens inom staten och bygga en hållbar framtid. Kammarkollegiet fungerar som kapitalförvaltare, upphandlare, försäkringsbolag och juridisk byrå för statsförvaltningen. På Kammarkollegiet arbetar cirka 350 personer - framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad. Kammarkollegiet inrättades redan 1539 och är därmed Sveriges första myndighet. I dag lyder myndigheten under Finansdepartementet. Arbetsgivare: Novare Bemanning AB

Har du flerårig erfarenhet av arbete på statlig myndighet och vill fortsätta utvecklas inom administration? Har du ett öga för detaljer, ett strukturerat arbetssätt och är grym på administration? Då har vi ett spännande uppdrag för dig! Nu söker vi dig som vill arbeta administrativt med ärenden hos Kammarkollegiet i Stockholm.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Nu har vi en spännande möjlighet för dig som trivs med att arbeta administrativt på myndighet. Till Kammarkollegiet i Stockholm söker vi en administratör som i huvudsak kommer att arbeta med administration av ärenden gällande ersättning enligt resegarantilagen. Bakgrunden är att alla som säljer eller erbjuder resor måste ha en resegaranti om resorna är garantipliktiga enligt resegarantilagen, där syftet är att skydda resenärerna om aktören till exempel går i konkurs. Kammarkollegiet prövar frågan om rätt till ersättning ur resegarantin enligt resegarantilagen och beslutar om ersättning från resegarantin om resan ställs in eller avbryts. Du kommer att tillhöra Förvaltningsenheten som består av cirka 15 medarbetare.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter

Registrera inkomna handlingar i ärendehanteringssystemet Platina
Skanning och expediering av beslut
Kontakt med sökanden via skrift

Krav för tjänsten

Gymnasium eller likvärdig utbildning
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
Goda kunskaper i ärendehanteringssystemet Platina
Flera års erfarenhet av arbete på statliga myndigheter
Det är meriterande med erfarenhet av att administrera ärenden inom resegarantier, eller motsvarande typer av ärenden som innebär registrering, prövning och utbetalning av ersättning till privatpersoner.

Den här tjänsten kräver att du som person är noggrann, välstrukturerad och effektiv samt har en god administrativ förmåga.

Uppdragsperiod och omfattning

Uppdraget är på heltid under kontorstider under perioden 1 mars - 31 december 2023, med möjlighet till förlängning.

Ansökan

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2023-02-15. Du är varmt välkommen!

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se.

Hoppas vi ses!

Som konsult hos oss

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Ersättning
Månadslön - Fixed salary

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "novarebemanning513".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Novare Bemanning AB (org.nr 556783-4782), https://novare.se/bemanning

Arbetsplats
Novare Bemanning

Jobbnummer
7403344

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Novare Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Novare Bemanning AB: