Administratör till HR-region Öst

Polismyndigheten, HR-avdelningen / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, HR-avdelningen i Linköping, Örebro, Skövde, Eskilstuna, Västerås eller i hela Sverige

Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten ersätter tidigare 21 fristående polismyndigheter,

Rikspolisstyrelsen och Statens kriminaltekniska laboratorium. Myndigheten har blivit en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet.

Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och är organiserade i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.

HR-avdelningens syfte är att tillgodose ledningens och verksamhetens behov av strategisk styrning, verksamhetsnära stöd samt stöd av mer administrativ karaktär inom hela HR-området. HR region Öst har sin huvudort i Linköping men ansvarar även för verksamhet i Jönköping och Södermanland.

HR region Öst söker nu en administratör.

Som administratör vid HR-avdelningen kommer du ha en central roll och erbjudas utvecklande och varierande arbete inom HR-området vid Sveriges största myndighet. Du kommer även att delta och i vissa fall även agera sammanhållande i olika interna processarbeten.

Publiceringsdatum
2016-09-26

Arbetsuppgifter
Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Arbete i olika datasystem med bl.a. uttag av statistik.

Administrativa uppgifter som spänner över ett brett fält inom HR-området.

Agera sammanhållande i gruppens förbättringsarbete.

Föra mötesanteckningar och protokoll.

Logistik inom enheten.

Arkivering.

Kvalifikationer
Examen inom PA-området.

Goda kunskaper i office-paketet.

Flytande svenska i tal och skrift.

MERITERANDE

Det är meriterande om du har erfarenhet från offentlig verksamhet.

Erfarenhet av att föra protokoll.

Erfarenhet av en roll som stödfunktion samt vana att hålla hög jämn servicenivå.

Dokumenterad vana och erfarenhet av rollen som administratör, samordnare, assistent etc.

PERSONLIGA EGENSKAPER

Du är van att arbeta strukturerat, noggrant, systematiskt och resultatfokuserat.

Du är van att arbeta med flera parallella arbetsuppgifter och når uppsatta mål.

Du trivs i en roll där du bidrar till goda relationer, skapar förtroende och ger hög service.

Du trivs i en roll där du tidvis arbetar i högt tempo.

Du trivs i en roll med fokus på samarbete, där du är en del av ett team.

Du har hög integritet.

ÖVRIGT
Placeringsort är Linköping. Anställningen är tills vidare med 6 månaders provanställning och tillträde enligt överenskommelse.

Arbetstiden är förlagd till dagtid med möjlighet till flex.

Övrig information
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kommer att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att höra av dig till Chef HR Öst Charlotte Lundgren, 010-566 38 66.

Facklig information lämnas av: Kent Svärd, Saco-s, tfn 010-563 42 11, Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10, Kent Söderlund, 010-567 72 07, Karna Tillheden, SEKO, tfn 010-563 79 35.

Så ansöker du
Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt offentlighetsprincipen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen.

Säkerhetsprövning kommer att göras enligt Säkerhetsskyddslagen (1996:627).

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.

Ansökan sker via Polisens webbaserade rekryteringsverktyg. För att få tillgång till ansökningssidans internetadress skicka ett e-postmeddelande med en förfrågan om detta till hr-direkt.hr.support@polisen.se och ange ref.nr C8571/2016 i meddelandets ärendemening.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Sista ansökningsdag är den 10 oktober 2016.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. flextid tillämpas Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-10
Ange följande referens när du ansöker: C8571/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Charlotte Lundgren, Chef HR Öst 010-566 38 66

Facklig kontakt
Kent Svärd SACO, tfn 0722-212 750; Sofia Ask, Po

Företag
Polismyndigheten, HR-avdelningen

Adress
Polismyndigheten, HR-avdelningen
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
3068451

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, HR-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, HR-avdelningen: