Administratör till hemtjänsten
Gagnefs Kommun / Administratörsjobb / Gagnef
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Gagnef,
Leksand,
Borlänge,
Falun,
Rättvik eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Gagnefs Kommun i Gagnef Gagnefs kommun är Gagnefs kommuns största och mest spännande arbetsgivare! Här finns jobb i 150 olika yrkesgrupper. Tillsammans gör vi skillnad för invånare och besökare i kommunen.
Som medarbetare i Gagnefs kommun delar vi en gemensam värdegrund - det vill säga de grundläggande värderingar och förhållningssätt som gäller. Den genomsyrar vårt dagliga arbete.
https://youtu.be/xrInzj-oJC8 - Jag är här för alla i Gagnefs kommun
- Jag är kommunikativ och möter människor med respekt
- Jag ser utvecklingsmöjligheter, reflekterar och agerar
Vi söker ny administratör till hemtjänsten i Gagnefs kommun då vår nuvarande administratör går i pension.
Jobbet är omväxlande på många olika sätt då du är ett dagligt stöd till samtliga medarbetare inom verksamheten, samverkar med externa aktörer och växlar arbetsplats mellan de två hemtjänstdistrikten.
Hemtjänstens uppgift är att underlätta det dagliga livet för våra brukare som på grund av ålder, funktionshinder eller sjukdom får svårt att klara sig själva. Hemtjänstens ambition är att göra det möjligt att bo kvar i det egna hemmet så länge som möjligt genom stöd, omvårdnad och service av god kvalitet med brukaren i fokus. Hemtjänsten är uppdelad i två distrikt. Det Västra distriktet som har sina lokaler i Dala-Floda och det Östra distriktet som har sina lokaler i Djurås. Som administratör arbetar du för båda distrikten.
Som administratör inom hemtjänsten ger du administrativt och tekniskt stöd till personal och enhetschefer vilket skapar förutsättningar för verksamheten att ge våra medborgare bästa möjliga service. Om du trivs med ett dynamiskt arbete där du ges möjlighet till utveckling är detta arbetet för dig!
Publiceringsdatum2021-11-08Dina arbetsuppgifterI rollen som administratör kommer du att utföra administrativt arbete inom enheten så som löner, fakturor, schema, beställningar eller andra aktuella administrativa uppgifter. Rollen innebär även att samarbeta och samverka med interna och externa samarbetspartners. Du kommer att hantera och bistå verksamheten med stöd i digitala system och utrustning. Du förväntas även bidra med förbättringar av rutiner och processer samt ge stöd till andra kollegor.
KvalifikationerDu har erfarenhet av att arbeta med administrativa arbetsuppgifter samt som ett administrativt stöd till chefer. Har du dessutom administrativ utbildning är det meriterande. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenheter från schemaplanering samt från kundnära arbete. För tjänsten är det viktigt att du har god förståelse och kunskap att använda tekniska och digitala hjälpmedel eftersom du kommer fungera som ett stöd till chefer och kollegor i de digitala frågorna. Tjänsten kräver även god svenska i tal och skrift samt B-körkort då du måste kunna förflytta dig mellan distrikten.
I rollen som administratör är det viktigt att du är trygg i dig själv och har förmågan att behålla lugnet även vid omväxlande och stressande situationer. Du ser utvecklingsmöjligheter och tar också initiativ till att genomföra dem. För att trivas i rollen är det viktigt att du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och själv strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter samt förstår vikten av ett professionellt bemötande.
Anställningsvillkor75% tillsvidare med tillträde 2022-02-01 eller enligt överenskommelse.
Som medarbetare i Gagnefs kommun kommer du att ingå i ett sammanhang där du har nära till både kunder/brukare/medborgare och kollegor. Vi arbetar ständigt med att bredda vår kompetens och vår arbetsmiljö präglas av att vi stöttar, stärker och utvecklar varandra i vår profession. Som en del av Gagnefs kommun tillhör du en arbetsplats med stort fokus på utvecklingsfrågor - för att kunna möta såväl dagens som framtidens utmaningar.
Övrig informationVi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljning av platsannonser. Vi har i förväg beslutade annonserings och sökvägar. Insända ansökningshandlingar återsändes ej.
Personer med skyddade personuppgifter rekommenderas att skicka ansökan med brevpost till adress; Gagnefs kommun,785 80 Gagnef. I ansökan ska framgå vilken tjänst som söks och en tydlig information om myndighetsbeslut om skyddade personuppgifter. Önskvärt är att Skatteverkets beslut om skyddade personuppgifter följer med ansökan för att ansökan ska kunna skyddas på rätt sätt från början.
Varaktighet, arbetstid
75. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-11-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGagnefs kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/132".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Gagnefs kommun (org.nr 212000-2155)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Gagnef kommun
Kontakt Anna Eklund, Verksamhetschef
0241-15598 Jobbnummer 6102571
Observera att sista ansökningsdag har passerat.