Administratör till Haraberget särskilt boende

Ljungby Kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Ljungby
2025-11-28


Visa alla administratörsjobb i Ljungby, Älmhult, Hylte, Alvesta, Värnamo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ljungby Kommun, Socialförvaltningen i Ljungby

I Ljungby kommun formar vi framtiden tillsammans mot 35 000 invånare.
Vi som jobbar här är öppna, vi är framåt och vi vill. Genom engagemang och samverkan skapar vi en kommun där människor och företag kan växa och utvecklas. Vill du vara med?

Genom satsningen "En kommun fri från våld" arbetar vi aktivt för att förebygga och motverka våld i samhället - för en tryggare framtid. Som en del av detta kan det för vissa tjänster vara ett krav att lämna utdrag ur belastningsregistret.

Våra verksamheter har likabehandlingsombud som arbetar aktivt för en god arbetsmiljö och stöttar chefer i likabehandlingsfrågor. På så sätt säkerställer vi att alla får arbeta under lika villkor och bemöts likvärdigt.

Tillitsbaserad styrning och ledning är grunden i vår organisation - och en nyckel till att vi lyckas tillsammans.
Läs mer om oss som arbetsgivare på www.ljungby.se/jobb.

Publiceringsdatum
2025-11-28

Arbetsuppgifter
Vi söker en serviceinriktad administratör som, tillsammans med sektionschefer, ska utveckla och bidra till en väl fungerande verksamhet. Är det dig vi söker?

Tjänsten som administratör är en stödfunktion till sektionschefer på Haraberget och är i hög grad serviceinriktad vilket innebär ett arbete med varierande arbetsuppgifter med högt tempo där den ena dagen inte är den andra lik.

Du är en del av sektionschefernas vardag vilket innebär bland annat administration, hantering av personalfrågor, planering, beställning av diverse material och mottagsattestering av fakturor.

I det dagliga arbetet samverkar du med både sektionschefer och personal men även med olika stödfunktioner som exempelvis bemanningskontoret, ekonomiavdelningen samt lönekontoret.

Kvalifikationer
Du har en examen på lägst gymnasienivå och flerårig erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete från offentlig sektor. Det är meriterande om du har varit chefsstöd sedan innan. Det är ett krav att du har mycket god datorvana och systemförståelse för digitala verktyg då du kommer arbeta i många olika system, samt att du har god förmåga att uttrycka dig på svenska, i både tal och skrift. Det är ett krav att du har erfarenhet av Självservice, Treserva, Time Care plannering Multi Access, Time Care pool och Raindance. Det är även ett krav att du har goda kunskaper kring schemafrågor, tidsregler samt erfarenhet av vikarieanskaffning och rekrytering.

För att trivas hos oss behöver du tycka om att ha många och varierade arbetsuppgifter och det är en förutsättning att du kan arbeta självständigt, är ansvarstagande och har god organisationsförmåga. Du är flexibel, har lätt att samarbeta och kan med enkelhet skapa och bibehålla goda relationer. Som person är du ansvarstagande och driven samt har hög frisknärvaro. Du är noggrann, kvalitetsmedveten och en god problemlösare. Viktiga egenskaper är vilja och förmåga att ta egna initiativ samt förmåga att snabbt sätta sig in i nya eller förändrade arbetsuppgifter och villkor inom det administrativa området.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper för att du som person ska passa in i och bidra i den grupp och den miljö som du kommer att verka inom.

Körkort är ett krav. Provanställning tillämpas.

ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga Jobb.

Betyg och intyg ska inte bifogas ansökan utan tas med vid eventuell intervju.

Hos oss är balans i livet viktigt! Här kan du kombinera arbete med familj och fritid. Vi tillämpar flextid och distansarbete i de verksamheter där det tillåter. Vi erbjuder subventionerat årskort med Länstrafiken, friskvårdsbidrag och mycket annat. Du har också gratis medlemskap i personalklubben, vilket ger möjlighet till gratis träning och bad samt att delta i andra aktiviteter.

Som en del i vårt arbete med att få Ljungby kommun att växa erbjuder vi In- och medflyttarservice som gör det lättare att byta livsmiljö och flytta till vår kommun.

Maila inflyttarservice@ljungby.se om du vill veta mer om vad vi kan hjälpa dig med i samband med en flytt till Ljungby kommun.

I Ljungby kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.

Kommunen tar ansvar för hela rekryteringen

och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonssäljare.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-12-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C292181".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ljungby kommun (org.nr 212000-0670)

Arbetsplats
Ljungby kommun, Socialförvaltningen

Kontakt
Sektionschef Äldreomsorgen
Marzia Haydari
marzia.haydari@ljungby.se
0372-789047

Jobbnummer
9619981

Prenumerera på jobb från Ljungby Kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ljungby Kommun, Socialförvaltningen: