Administratör till H&M

Wise Professionals AB / Backofficejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise Professionals AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Till H&M söker vi nu fyra systemkunniga administratörer till deras team inom HR Shared Services. Detta är ett konsultuppdrag via The Pace på sex månader med start omgående. Efter avslutat uppdrag finns det eventuell chans till förlängning/överrekrytering till H&M. Tjänsten är placerad i H&Ms fina lokaler i Marievik, Stockholm.

Ditt uppdrag

HR Shared Services inom H&M Head Office i Sverige ansvarar för leverera effektiva och kvalitativa lösningar som skapar ett tydligt affärsvärde med utgångspunkt ur användarupplevelsen samt fokus på processer och digitala lösningar.

Som Administratör för H&Ms tjänst People Data kommer du att hantera förfrågningar och data i H&Ms system. I rollen kommer du primärt arbeta med att supportera vid frågor runt H&Ms nya HRIS som kan inkludera exempelvis korrekt datainmatning, skapandet av lathundar, hantera byten av arbetsroller och åtkomstproblem. I arbetet ingår även att informera och utbilda slutanvändare i hur systemet förväntas användas samt stödja organisationen administrativt med HR-processer. Du kommer att ingå i ett team som stöttar organisationen och ha ett tätt samarbete med Superusers, HR och löneavdelningen för att möta organisationens behov.

Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden:

Hantera inkommande förfrågningar från organisationen och ge ett professionellt stöd för tjänster relaterade till People Data med hjälp av H&Ms ärendehanteringssystem ServiceNow.
Arbeta i H&Ms ärendehanteringssystem och följa de riktlinjer som krävs för att bedriva support med snabbhet och kvalitet.
Samarbeta nära dina kollegor för att säkerställa att utbildning och utbildningsmaterial är uppdaterat och passar organisationens behov.
Delta i och arrangera utbildningar för andra inom organisationen.
Ha förståelse för hur People Data påverkar H&Ms lönesystem och andra kringliggande system samt samarbeta med HR, IT och lön för att systemintegrationerna fungerar på ett tillfredställande sätt.

Din bakgrund

Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet av att arbeta i en liknande administrativ roll. Har du erfarenhet av SAP Successfactor, HRM och/eller ServiceNow är detta meriterande. Du har utmärkt kommunikationsförmåga på engelska och svenska, både skriftligt och muntligt. Du trivs även med, och förstår vikten av metodiskt och processdrivet arbete.

För att axla rollen som administratör är du en person som älskar att ta dig an nya utmaningar och du har en passion för problemlösning. Du har god förmåga att leverera högkvalitativ service till dina kollegor. För att lyckas i denna roll behöver du vara organiserad, detaljorienterad, processdriven och gilla att arbeta i en snabbrörlig affärsmiljö. Du är en person som tar initiativ genom att söka proaktiva lösningar på problem och kan tänka självständigt, lösa problem, komma med kreativa lösningar och föreslå nya rutiner.

Om H&M

At H&M you are empowered, trusted, and challenged to explore your own path and write your own story. We believe in giving people responsibility early on, and a strong sense of ownership and accountability. At H&M you 'll find continuous learning opportunities, and colleagues who encourage and support you. If you take the initiative, you 'll have the chance to explore a wide variety of potential roles that could take you all around the world.

You will be a part of our HR Shared Services within H&M Head Office in Sweden. Our mission is to deliver world-class HR experiences to our colleagues around the world. We delivery value by establish consistent and fair colleague experiences by harmonized and centralized HR deliveries within for example the People Data area. We take pride in reliable and deep expertise in everything we do, and we all take responsibility to ensure an evolving service.

När du blir en av oss

Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal - inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Kandidatansvarig Emma Holster (emma.holster@thepace.se) och Konsultchef Johan Fernström (johan.fernstrom@thepace.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Bemanningsuppdrag

Publiceringsdatum
2021-12-02

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Wise Professionals AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "thepace19252".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Wise Professionals AB (org.nr 556761-2865)

Arbetsplats
The Pace

Jobbnummer
6146836

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise Professionals AB: