Administratör till global modejätte - deltid 50 %

Perido AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Perido söker nu en administratör som kan arbeta 50 % hos en av våra kunder. Med butiker över hela modevärlden har de etablerat sig på den internationella modemarknaden och beskrivs som en attraktiv och spännande arbetsgivare. I denna tjänst kommer du att arbeta på deras huvudkontor beläget mitt i centrala Stockholm.

I rollen som administratör kommer du att arbeta med administrativa uppgifter som rör de interna rekryteringsprocesserna på företaget. Det innebär att du kvalitetssäkrar och publicerar annonser på intranätet och externa hemsidor, bokar intervjuer, besvarar inkomna mail, registrerar information i rekryteringssystemet Taleo samt schemalägger och administrerar kring interna utbildningar. Du kommer med andra ord att fungera som ett administrativt stöd till rekryteringsavdelningen, vilket innebär att arbetsuppgifterna kan variera och du kan få många spännande utmaningar!

Vi tror att du som söker tjänsten har ett brinnande intresse för administration, trivs i en flexibel arbetsmiljö - som förutsätter att du är lyhörd och uppmärksam på vad som behöver göras - och vågar ta initiativ i arbetet. Du är mycket noggrann och strukturerad i ditt arbete och har ett öga för detaljer. Vidare ser vi att du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta med andra.

Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2017-02-14

Kravprofil för detta jobb
• Gymnasial utbildning
• Goda kunskaper i MS-Officepaketet
• Driven, positiv och serviceminded
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska

Meriterande

• Erfarenhet av rekrytering- och personaladministration

Tjänstens omfattning och tillträde
Deltid (50 %, motsvarande 2 dagar/veckan), konsultuppdrag till 2017-12-31. Tillträde enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Har du administrativ erfarenhet och vill ta dig an en ny utmaning på ett stort och välkänt modeföretag? Brinner du för administration och är nyfiken på personal- och rekryteringsadministration? Är du noggrann, strukturerad och har en god kommunikativ förmåga? Då kanske det är dig vi letar efter!

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar vardagar inom 24 timmar. Ange tjänstens referensnummer 14966LF i ämnesraden.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se

Varaktighet, arbetstid
40%-60%

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-16
Ange följande referens när du ansöker: 14966LF
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Perido AB

Adress
Perido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM

Kontorsadress
Katarinavägen 15

Jobbnummer
3320971

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: