Administratör till Ekonomiavdelningen i Lundby SDF

Göteborgs stad., SDF Lundby / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Lundby i Göteborg

Lundby är en snabbt växande stadsdel. Här byggs mycket nytt och stadsdelen får en allt tydligare citykaraktär. Våra drygt 54 000 invånare har oftast bara några minuter in till centrala Göteborg tack vare utmärkta kommunikationer. Förvaltningens 1 600 medarbetare arbetar tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Vårt mål är att skapa en sammanhållen stadsdel, där människor har goda och rättvisa levnadsvillkor och upplever delaktighet.



Publiceringsdatum
2019-01-24

Arbetsuppgifter
Ekonomiavdelningen är en av Lundby SDF:s stödfunktioner och här arbetar 26 medarbetare med att stödja sektorernas kärnverksamhet. Vi är fördelade på tre team och vi stöttar chefer och medarbetare i en rad olika områden såsom budget, inköp, IT, och lokalfrågor. Vi strävar efter att vår arbetsmiljö ska präglas av våra interna värdeord respekt, hänsyn, hjälpsamhet, uppgiftsorientering och lösningsfokus. Avdelningen lägger också stort fokus på verksamhetsutveckling och arbetsmiljö.

Geografiskt är avdelningen placerad i nybyggda lokaler ett stenkast från Backaplans utbud av restauranger och affärer. Hisingens största knutpunkt för kollektivtrafik, Hjalmar Brantingsplatsen, ligger bara någon minuts promenad bort från oss. Förvaltningen erbjuder också goda friskvårdsmöjligheter och flextidsavtal.

Administrativa teamet har tidigare varit placerad inom sektor Individ- och Familjeomsorg Funktionshinder (IFO-FH) samt Äldreomsorg Hälsosjukvård (ÄO-HS), men har förts över till Ekonomiavdelningen. Teamet hanterar förvaltningens administrativa ekonomiprocesser, exempelvis fakturahantering, interndebitering, arvoden och egenavgifter. Administrativa teamet utgör också administrativt stöd och systemstöd inom andra områden, såsom inköp och samordning av bilpool. Vi strävar efter att skapa en jämn arbetsfördelning inom teamet, med en god variation i arbetsuppgifter och uppdrag. Vi står nu inför nya uppdrag och behöver stärka upp med en driven administratör.

Tjänsten som administratör innebär att erbjuda kvalificerat administrativt stöd och service till sektorernas chefer och medarbetare. Som administratör på Ekonomiavdelningen kommer du att arbeta med både ekonomisk administration och chefsstöd, riktat mot både sektor IFO-FH och sektor ÄO. Även andra administrationsuppgifter, såsom samordningsuppdrag ingår i tjänsten. Fördjupningsuppdrag och andra ansvarsområden kan också tillkomma, då flera utvecklingsprojekt och förändringar är på gång i sektorerna.

Inom teamet strävar vi efter ett ordnat och löpande samarbete för att hantera och lösa våra gemensamma uppdrag. Vi strävar efter att samtliga medarbetare ska kunna arbeta med en bredd av system och verksamheter. Att systematiskt vidareutveckla det administrativa stödet är därför också en viktig uppgift för samtliga administratörer i teamet.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom administration eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig för tjänsten. Du har också erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig verksamhet, och gärna från systemen Treserva, Proceedo (Winst), Agresso. Det är även meriterande om du har erfarenhet från Excel.

Vi söker dig som tar stort eget ansvar för teamets och dina egna arbetsuppgifter. Du är strukturerad och kan planera ditt egna arbete på ett effektivt sätt. Du har ett tydligt lösningsfokus och har en god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift. Administrativa teamet är under utveckling, vilket ställer krav på ett proaktivt deltagande i vårat interna utvecklingsarbete.

Som person har du en helhetssyn och ser att administrativa teamet är en del av ett större sammanhang. Du har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter och kan lätt ställa om i takt med att förändringar sker i organisationen. Du är tillmötesgående och har ett gott bemötande mot både medarbetare, chefer och brukare.

I Göteborgs stad så arbetar vi utifrån följande förhållningssätt.
• Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för
• Vi bryr oss
• Vi arbetar tillsammans
• Vi tänker nytt

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
I Göteborgs Stad tillämpas rökfri arbetstid.

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Göteborgs Stad har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-07
Ange följande referens när du ansöker: A845953
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Oskar Funnemark oskar.funnemark@lundby.goteborg.se 031-3667085

Företag
Göteborgs stad., SDF Lundby

Adress
Göteborgs stad., SDF Lundby
Box 22006
40072 Göteborg

Kontorsadress
Vågmästaregatan 1 A

Jobbnummer
4575264

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., SDF Lundby

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., SDF Lundby: