Administratör till Eductus vuxenutbildning
Eductus / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Eductus i Göteborg,
Lerum,
Kungsbacka,
Alingsås,
Stenungsund eller i
hela Sverige Sedan starten 1991 har vi utvecklats till ett av Sveriges största företag inom vuxenutbildning. Vi har ca 600 medarbetare på ett 70 orter runt om i Sverige. Vi erbjuder målinriktade utbildningar som leder till jobb.
Eductus är ett bolag med en levande värdegrund, vi är stolta över den och lever efter den - varje dag. På så sätt hjälper vi våra elever och deltagare ut i jobb och bidrar till ett bättre Sverige
Vi söker dig som har arbetat med administration i en tjänsteorganisation med hög förändringstakt.
Publiceringsdatum2018-10-10Dina arbetsuppgifterSom administratör i vuxenutbildningen jobbar du med att stödja skolledare och personal i arbetet med elever från många länder och kulturer. I arbetsuppgifterna ingår att registrera, dokumentera, analysera och planera. Du ska tycka om att vara spindeln i nätet och ha en hög grad av servicekänsla. Du kommer att få genomföra vissa arbetsuppgifter bland våra elever, vilket medför krav om social kompetens och en god förmåga att kommunicera. Du behöver ha förmåga att kunna se helheten, att se mönster och kunna vara proaktiv i planeringen av utbildningsvolym, scheman och personal. En av dina arbetsuppgifter kommer att vara vikarieanskaffning.
Formell kompetens
• Gymnasial utbildning. Administrativ kompletterande utbildning är meriterande
• Dokumenterad arbetslivserfarenhet inom administration/ekonomi
• God IT-kompetens, främst Excel samt PPT
• Erfarenhet av att ha arbetat i skolverksamhet
• Förmåga till att se helhet, strukturer men ändå detaljmedveten och noggrann
• God analytisk förmåga
• God kommunikativ förmåga i både tal och skrift
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Dina personliga egenskaperDu ska kunna ta fram den information som efterfrågas av den egna organisationen eller kunden, t.ex. sammanställningar och statistik. Du ska ha en ekonomisk medvetenhet och erfarenhet av ekonomihantering. För att trivas i rollen behöver du vara service-minded, ansvarstagande, noggrann samt ha ett stort engagemang för verksamheten. Du behöver tycka om att arbeta i en dynamisk och målinriktad miljö där alla strävar åt samma mål och hjälps åt. Som person är du självständig, självgående, prestigelös, social, duktig på att samarbeta och lösningsorienterad. Du skall ha förmåga att hålla ett högt tempo och kunna leverera inom utsatt tid. Det är viktigt att du är relationsskapande och har ett affärsmässigt tänk i allt du gör.
Arbetslivserfarenhet
Dokumenterad arbetslivserfarenhet inom administration/ekonomi samt erfarenhet av att ha arbetet i skolverksamhet.
Hur vi rekryterar
Vi strävar efter mångfald vad gäller kön, funktionsnedsättning, ålder och kulturell bakgrund. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som kreativitet, samarbetsförmåga och vilja att utveckla verksamheten.
Det är viktigt för oss att du identifierar dig med vår gemensamma värdegrund: Resultat. Engagemang. Nytänkande. Tydlighet.
Anställningsform
Tjänstgöringsgrad 100%. Vikariat t.o.m. 2019-07-05.
Vi tillämpar kollektivavtalet mellan Almega Utbildningsföretagen och fackförbunden Unionen/SI.
Sista ansökningsdag
2018-10-28
Tillträdesdag
Omgående eller efter överenskommelse
Ansökningsförfarande
Vi tar enbart emot ansökningar via ansökningslänken nedan. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Mer information/kontaktperson
Therese Gustavsson på e-post
therese.gustavsson@eductus.se.
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagEductus
AdressEductus
Norra Ågatan 10
41104 Göteborg
KontorsadressNorra Ågatan 10
Jobbnummer 4395522
Observera att sista ansökningsdag har passerat.