Administratör till Bid Manager-teamet

Tele2 Sweden, Business Sales & Delivery / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tele2 Sweden, Business Sales & Delivery i Stockholm, Västerås eller i hela Sverige

Tele2 är en internationell mobiloperatör med utmanaranda i vårt DNA.

Vi utmanar våra konkurrenter och marknaden förstås, men framförallt oss själva. Vi verkar på en marknad som ständigt växer och förändras. Våra kunder vill ständigt ha nya och bättre lösningar vilket ställer höga krav på oss. Självklart vill vi möta dessa krav, därför blir hur vi arbetar och vilka vi är vår nyckel till framgång.

Tele2s arbetssätt präglas av ansvar, öppenhet och prestigelöshet. Vi drivs av snabbhet, kvalitet och att alltid ha kundernas bästa för ögonen. Det gör att alla våra anställda kan och förväntas bidra till vårt övergripande mål: Att vara bäst på att skapa värde för kunderna.

Nu söker vi en administratör på deltid till vårt Bid Manager Team!

Det här är jobbet:

Bid och Pricing Management är en del av Tele2 Business Sales and Delivery och är ansvarig för de kommersiella delarna i Tele2s större affärer, vilket består i att dels säkerställa rätt lönsamhetsnivåer och dels projektleda Tele2s största och mest komplexa anbudsförfrågningar. Idag är vi fyra personer i gruppen och vi kommer nu behöva en duktig och erfaren administratör som kan hjälpa oss.

Du kommer att bli en mycket viktig resurs för våra Bid Managers och dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande. Du kommer bland annat stötta gruppen med följande:

• Bevakning av upphandlingar (Systemet och Mail)
• Spara ner upphanding samt frågor och svar i kundmappar
• Arbetsfördelningar
• Uppdatera excel-listor och tavlor
• Inlämning av anbud i system
• Hantera mötesbokningar och koordinera
• Sätta ihop anbud
• Sköta enklare bid-ärenden

Arbetet är självständigt med mycket eget ansvar. Givetvis är det också viktigt att ha ett kontaktnät och ett samarbete med kollegor i gruppen och medarbetare på Tele2. En del av arbetet kan ske genom långsiktig planering och en del av arbetet är mer svårplanerad med korta deadlines. Tjänsten innehåller såväl egna ansvarsområden som enklare administrativa uppgifter. 

Det här är vad du har:

Vi söker dig som är en erfaren administratör som tycker det är kul med utmaningar och är van att arbeta självständigt. Du är också flexibel, strukturerad, noggrann och har lätt för att ta egna initiativ. Personliga egenskaper som vi värdesätter är; hög servicekänsla, prestigelöshet, förmåga att prioritera och samarbeta. Du har en slutförd gymnasieutbildning samt flera års kvalificerad administrativ erfarenhet, gärna erfarenhet som assistent. Vi ser att du har mycket god datorvana och främst av att ha arbetat i Excel.            

Det som ständigt driver vårt företag framåt och som är din nyckel till framgång hos oss är vår unika företagskultur "the Tele2 Way". Kulturen bygger på våra värderingar - flexibilitet, öppenhet och kostnadsmedvetenhet. Flexibilitet för oss betyder att du lyssnar på kunderna och att du älskar förändring. Med öppenhet menar vi att du är prestigelös samt trivs med rak och ärlig kommunikation. Kostnadsmedvetenhet innebär att du alltid försöker hitta smarta lösningar och utmanar alla kostnader. Din specifika yrkeskompetens är lika betydelsefull som att du kan agera enligt "The Tele2 Way".

Det här är vad Tele2 kan ge dig:

: en plats i en flexibel, prestigelös organisation som präglas av stark teamkänsla, högt engagemang och mycket glädje där din kompetens kommer att göra skillnad.

: stora möjligheter till spännande karriärvägar inom Tele2. Hos oss ligger din framtid i dina egna händer. Vi ger dig chansen att utvecklas genom interna utbildningar och vidareutvecklingsprogram.

: Vi tar hand om dig, både i din roll på företaget, men även utanför. Hos oss finns möjligheten till ett flexibelt arbete och förmåner som rör hälsa, föräldralön och pension.

Vill du veta mer om Tele2 och oss som jobbar här, surfa in på www.tele2.se/karriar och läs mer.

Tjänsten är placerad i Kista och en deltidstjänst om 50%

Är du en av oss? Välkommen med din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande så kom in med din ansökan snarast dock senast den 12 juni.

Varaktighet, arbetstid
50%. Tillträde: Enl ök tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2015-05-22

Ersättning
månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-06-12
Ange följande referens när du ansöker: 2015/177
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Tele2 Sweden, Business Sales & Delivery

Adress
Tele2 Sweden, Business Sales & Delivery
Borgarfjordsgatan 16
16440 Kista

Kontorsadress
Borgarfjordsgatan 16

Jobbnummer
2306039

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tele2 Sweden, Business Sales & Delivery

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tele2 Sweden, Business Sales & Delivery: