Administratör till Bergsunds vård- och omsorgsboende, Södermalm
Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Stockholm - vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss - för stockholmarna.
Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss - med stockholmarna i fokus.
Bergsund är ett boende vid Hornstull i central stadsmiljö för äldre personer med demenssjukdom eller somatiska besvär om totalt 123 lägenheter.
Vi erbjuder
För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter. Vi är sex vård-och omsorgsboenden på Södermalm i egen regi och vi samarbetar för att arbeta så likställigt som möjligt. Vi är mitt i en omorganisation och vi hoppas att du vill vara med på vår resa mot Sveriges i särklass bästa äldreomsorg!
Det finns goda friskvårdsmöjligheter - Förvaltningen har ett aktivt friskvårdsarbete, med friskvårdsbidrag på 3000:-/år och möjlighet att köpa mycket förmånligt årskort till Stockholms stads simhallar inkl. gym. Vi har kollektivavtal.
Din roll
Arbetsuppgifterna består av sedvanliga arbetsuppgifter för en administratör på ett vård- och omsorgsboende:
• Bemanning av omvårdnadspersonal och sjuksköterskor.
• Personalrapportering i LISA TID, försystem till stadens lönesystem LISA.
• Tillsammans med enhetschefen ansvarar du för att säkerställa en god resursplanering och schemaläggning.
• Bistå enhetschefen i olika administrativa uppgifter såsom protokollföring, kontering i agresso, beställning av förrådsvaror osv.
• Du kommer att vara spindeln i nätet och kommer ha ett nära samarbete med enhetschef.
Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som är trygg, kan hantera tidvis stress och har en personlig mognad. Du ska också vara serviceinriktad och lyhörd för att kunna möta personal, närstående och andra personer som kommer in i verksamheten. Du har god samarbetsförmåga och delar gärna med dig av egna kunskaper och erfarenheter samt är öppen för att lära av andra.
Du har empati i mötet med andra människor och har ett genuint intresse för att arbeta med människor. Ditt arbetssätt präglas av ett mycket gott bemötande. Vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna.
Du besitter god datavana och har kunskap om regler och avtal som gäller arbetsmiljö, personal och ekonomi. Har du även erfarenhet av stadens administrativa system så som Lisa, Medvind och Agresso är det en fördel. Du bör ha ett bra bemötande även under stressiga situationer. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, god samarbetsförmåga och ett intresse för att utveckla äldreomsorgen genom god kvalité och värdegrundsarbete.
Välkommen till Södermalms stadsdelsförvaltning!
Södermalm är en kulturell och levande stadsdel i innerstaden med engagerade invånare och ett stort hjärta. Hos oss kan du verkligen göra skillnad. Tillsammans med våra Södermalmsbor utvecklar vi en ännu bättre stadsdel att leva, verka och bo i. Som medarbetare hos oss har du en trygg anställning med schyssta villkor, där vi tror att mångfald och jämn könsfördelning bidrar till att stärka vår verksamhet. Vi gillar att tänka nytt - vi hoppas att du som söker vill utveckla Södermalm tillsammans med oss!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-05-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/2499".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)
Arbetsplats Stockholms stad, Bergsunds vård- och omsorgsboende
Kontakt Fredrika Bolse
08-50812770 Jobbnummer 8668073
Observera att sista ansökningsdag har passerat.