Administratör servicekontrakt

Schindler Hiss AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Schindler Hiss AB i Göteborg, Mölndal, Borås, Uddevalla, Lidköping eller i hela Sverige

Schindler förflyttar mer än 1 miljard människor varje dag världen över - med hissar, rulltrappor och innovativa mobila lösningar. Nära 44 000 anställda över samtliga kontinenter ligger bakom denna framgång.

Schindler Hiss AB är det svenska dotterbolaget till Schindler AG i Schweiz, världens näst största koncern inom hissar och rulltrappor. Vi är rikstäckande med ca 270 anställda och har en omsättning på ca 400 Mkr. För mer information se vår hemsida, www.schindler.se.

Till vårt affärsområde Eftermarknad, som svarar för förebyggande underhåll och reparationer av alla på marknaden förekommande hiss- och rulltrappsfabrikat, söker vi en:

Administratör servicekontrakt

Ditt nya jobb
Med placering på vårt kontor i Göteborg och i nära samarbete med säljare, distriktchefer och andra medarbetare i organisationen ansvarar du för administrationen kring befintliga och nya servicekontrakt.

I arbetet ingår uppgifter som:

• registrering och underhåll av förekommande register i vårt affärssystem
• uppdatering serviceplaneringssystemet
• fakturering av servicekontrakt
• ansvar för fysiskt och elektroniskt arkiv av servicekontrakt
• att assistera övriga organisationen i servicekontraktsfrågor

Vi söker dig som är
strukturerad i ditt sätt att arbeta och som trivs med att utföra flera arbetsuppgifter parallellt. Du är bra på att skapa och behålla goda relationer och gillar att hålla en hög servicenivå. Vidare ser vi att du är ansvarskännande och driftig, du ser vad som behöver göras och tar egna initiativ. Vi söker en person som har ett utpräglat siffersinne och som har en förmåga att prioritera bland flera olika arbetsuppgifter.

Vi tror att du har
har godkänd gymnasieutbildning och erfarenhet från administrativt arbete. Du har god datavana med goda kunskaper i Officepaketet och gärna även i Lotus Notes och SAP. Du behärskar svenska i tal och skrift och har även goda kunskaper i engelska då det är vårt koncernspråk. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktperson och ansökan
För mer information om tjänsten kontakta HR-specialist Madeleine Andersson 08-622 4070.

Din ansökan med meritförteckning registrerar du via vår hemsida www.schindler.se senast den 15 mars 2013. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Publiceringsdatum
2013-02-22

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Vi praktiserar 6 månaders provanställning

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Schindler Hiss AB

Adress
Schindler Hiss AB
Box 547
18215 DANDERYD

Kontorsadress
Rinkebyvägen 25

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-622 40 70
E-postadress: madeleine.andersson@se.schindler.com

Jobbnummer
1474841

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Schindler Hiss AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Schindler Hiss AB: