Administratör på Administrativa enheten, Centrum
Göteborgs stad., SDF Centrum / Kontorsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Centrum i Göteborg Centrum är en av Göteborgs tio stadsdelar. Stadsdelen Centrum ligger i centrala Göteborg och omfattar Krokslätt, Guldheden, Landala, Vasastaden, Johanneberg, Lorensberg, inom Vallgraven, Stampen samt Heden. I Centrum bor ungefär 62 000 invånare i en stadsmiljö med närhet till både parker, natur, kultur och evenemang. Hos oss arbetar vi för att göra Centrum till ett attraktivt område att växa upp, bo, arbeta och åldras i. Tillsammans formar vi Göteborgs framtid. Vårt mål är att ordna en bra vardag för alla göteborgare. Det vi gör har stor betydelse för många. Vill du bli en av oss?
Publiceringsdatum2018-10-05ArbetsuppgifterVill du arbeta som administratör på Administrativa enheten inom Individ- och familjeomsorg samt funktionshinder? Vår kollega kommer gå vidare till nya arbetsuppgifter och vi söker därför en ny Administratör till vår Administrativa enhet. På enheten är vi 15 medarbetare. Vi är en engagerad och positiv arbetsgrupp. Vi erbjuder ett arbete med hög självständighet och varierande arbetsuppgifter.
Som administratör ger du kvalificerat stöd och service till chefer inom sektorn i administrativa arbetsuppgifter såsom personaladministration, ekonomiadministration, fakturahantering, beställningar, inhämtning av underlag med flera. I uppdraget ingår även arbete med återsökning av statliga ersättningar för ensamkommande barn. Du kommer ingå i ett team där ni gemensamt ansvarar för att utföra uppgifterna. Även övriga uppgifter kan förekomma som tex. avlösning i reception.
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleutbildning från administratörsprogrammet eller offentlig förvaltning. Det är särskilt meriterande om du har tidigare arbetat med administration inom Individ- och familjeomsorg och även om du har erfarenhet av att arbeta med återsökning av statliga ersättningar för ensamkommande barn.
Vi söker dig som är en lugn och stabil person som gillar att arbeta i team och som trivs med att stötta och hjälpa andra. Uppdraget förutsätter att du är serviceinriktad och uppmärksam på verksamhetens behov.
Arbetet ställer stora krav på att du kan kommunicera med andra. Du har förmåga att delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt. Arbetet ställer också krav på att du kan arbeta självständigt och tar egna initiativ. Du arbetar effektivt under stress, kan balansera olika krav och kan prioritera. Då uppdraget är brett behöver du kunna strukturera ditt eget arbete samt ha ett stort mått av ordningssinne.
Mycket god datavana är en förutsättning eftersom allt vårt arbete sker i IT-system. Du som tidigare inte har använt dig av de system som används inom Göteborgs stad får utbildning i dessa.
Känner du igen dig i ovanstående beskrivning så kommer du att trivas på vår enhet.
Välkommen att söka denna tjänst!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-25
Ange följande referens när du ansöker: A818361
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAmela Begovic Ankar 031-3657341
FöretagGöteborgs stad., SDF Centrum
AdressGöteborgs stad., SDF Centrum
Box 5293
40225 Göteborg
KontorsadressEngelbrektsgatan 71
Jobbnummer 4386716
Observera att sista ansökningsdag har passerat.