Administratör (order/inköp) till Marifix
Lokal Bemanning Sverige AB / Kontorsjobb / Laholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Laholm,
Båstad,
Halmstad,
Örkelljunga,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lokal Bemanning Sverige AB i Laholm,
Båstad,
Halmstad,
Örkelljunga,
Ängelholm eller i
hela Sverige Marifix är ett stabilt företag med 25 års erfarenhet inom import, produktutveckling och försäljning. Företagets värdeskapande utgörs till stor del av ett brett tekniskt kunnande samt långsiktiga samarbeten med både leverantörer och kunder. I dagsläget har företaget sex anställda och en omsättning på ca 20 milj. För mer information, se
www.marifix.seMarifix har antagit en målsättning att satsa på tillväxt genom att frigöra kapacitet för försäljning och produktutveckling. För att lyckas med detta behöver VD ett stöd i form av en administratör som kan ta ansvar för det löpande arbetet inom kontor och administration.
Publiceringsdatum2015-01-16ArbetsuppgifterSom administratör med huvudsakligt fokus på order och inköp är du en betydande länk mellan Marifix och dess kunder samt leverantörer. Du har daglig kontakt med företagets kunder i Sverige via mail och telefon samt löpande kontakt med leverantörer i Europa och Asien.
Det är en bred administrativ roll där du även assisterar extern ekonomifunktion samt interna processer som lager, logistik och produktion. Viktigaste delen av ditt arbete består dock av kundservice där en förmåga till problemlösning är central. Du har även en viktig del i att förbättra och utveckla processer relaterat till din tjänst.
På sikt finns för rätt person möjlighet att ta ett större ansvar för ekonomi och lönehantering.
UTBILDNING
Ekonomisk utbildning, gärna på eftergymnasial nivå.
Teknisk utbildning och kompetens är meriterande.
KUNSKAP
God datorvana och kunskaper i Office-paketet.
Behärska svenska och engelska mycket väl i tal och skrift.
Meriterande med kunskaper i tyska.
Meriterande med kunskap i affärssystemet Monitor.
ERFARENHET
Minst 3 års erfarenhet av inköpsarbete, gärna från inköp av leverantörer i Europa och Asien.
Minst 3 års erfarenhet av ordermottagning och kundhantering.
Erfarenhet från arbete på grossistföretag inom industri är meriterande.
PERSONLIGA EGENSKAPER
Som person är du självgående och stabil samt har en god förmåga att samarbeta. Det är även avgörande att du är strukturerad och kan planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Dessutom har du en god servicekänsla och är positiv som person.
Lokal Bemanning och rekryteringskonsult Kristoffer Hall har ett helhetsansvar för rekryteringen. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Kristoffer.
Lokal Bemanning Sverige AB erbjuder kompetensförstärkning till lokala företag genom kvalitativ rekrytering samt uthyrning av personal. Genom ett lokalt fokus som följer Laholmsbuktens omfamning bygger och vårdar vi en personlig och långsiktig relation till både kunder och personal. För att få snabb information om nya jobb, gilla oss på
www.facebook.com/lokalbemanningArbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Provanställning 6 månader.
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duAnsök via
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKristoffer Hall (rekryteringsansvarig)430-71020
kristoffer.hall@lokalbemanning.seFöretagLokal Bemanning Sverige AB
AdressLokal Bemanning Sverige AB
Box 36
31221 Laholm
KontorsadressHästtorget 6
Laholm
Visa på karta
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0430-71020
Jobbnummer 2130839
Observera att sista ansökningsdag har passerat.