Administratör och Fleet Managersupport i Södertälje
Poolia Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Har du erfarenhet från bilbranschen och tidigare jobbat med kundservice och administration? Om du dessutom är serviceminded och bra på kundbemötande kan detta vara rollen för dig.
Vi söker nu efter en konsult till rollen som Implementation & Fleet Managersupport till vår kund inom bilbranschen. Uppdraget är på heltid i 6-12 månader och du kommer tillhöra kontoret i Södertälje.
Publiceringsdatum2021-10-12Om tjänstenArbetsuppgifterna kommer främst bestå av att supporta fleetkunder över telefon och mail gällande administrationen av deras fordonspark. Frågorna kan röra exempelvis förmånsvärden, rapporter för fordonsparken, assistans i kundens webportal FleetWeb m.m.
Utöver support så ingår även implementation av nya kunder. Det innebär informationsinhämtning såsom kontoplaner, fakturastruktur, beställning av filialnummer m.m. och uppsätt av kunden i olika system, men även kontakt med andra leasingbolag för inhämtning av fordonspark vid övertag.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Administration av fleetavtal
• Telefon- och mailsupport till bilansvariga, löneadministratörer och ekonomipersonal hos fleetkunden
• Mailkontakt med övrig intern personal
• Skapa och administrera rapportprenumerationer
• Skapa och utreda löneunderlag
• Informationsinhämtning och administration gällande implementation av ny kund
• Telefon- och mailkontakt med försäkringsbolag
• Telefon- och mailkontakt med andra leasingbolag
Vem är du?
• Tidigare erfarenhet av att arbeta med kundservice och administration.
• Minst gymnasieexamen.
• Erfarenhet av bilfinansiering eller tidigare arbete inom biladministration.
• God kommunikativ förmåga, såväl skriftligt som muntligt, i både svenska och engelska.
• Goda datorkunskaper och goda kunskaper inom Excel.
Dina personliga egenskaper• Noggrann, flexibel och kommunikativ
• Serviceinriktad med en administrativ kompetens
• Förmåga att prioritera och genomföra
• Hög tillgänglighet för snabb och korrekt service till våra kunder
• Samarbetsförmåga
• Lösningsfokuserad
• Lättlärd
• Ansvarstagande
• Självgående
• Strukturerade/organiserad
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Övrig information:
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum då ansökningar hanteras löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-10-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPoolia Sverige AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "61389".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655),
http://www.poolia.se Arbetsplats Poolia Office Professionals AB
Jobbnummer 6035223
Observera att sista ansökningsdag har passerat.