Administratör/Nämndsekreterare

Varbergs kommun, Hamn- och gatuförvaltningen / Administratörsjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Hamn- och gatuförvaltningen i Varberg

Samhällsbyggandet i Varberg står inför mycket spännande och omfattande utmaningar. Vi hoppas att Du är intresserad av att bidra med din erfarenhet och kompetens!
Hamn- och gatuförvaltningen har en central roll i både de stora samhällsbyggnadsprojekten och i löpande grön-, trafik- och infrastrukturfrågorna.
På vår förvaltning är det högt i tak och vi är stolta över vår trivsamma arbetsplats. I både stort och smått arbetar vi efter kommunens övergripande vision: År 2025 ska Varberg vara Västkustens kreativa mittpunkt.
Vi söker nu dig som vill arbeta tillsammans med kompetenta och intresserade kollegor, näringsliv och boende i ett växande och trevligt Varberg.
Som en av våra administratörer på förvaltningen blir du en mycket viktig del i vårt gemensamma arbete med att ta Varberg in i framtiden. Välkommen till oss!

Henrik Petzäll, förvaltningschef

Publiceringsdatum
2015-05-12

Arbetsuppgifter
Tillsammans med övriga administratörer på förvaltningen kommer Du att arbeta med i huvudsak nedanstående arbetsuppgifter:
Du ser till att förvaltningens medarbetare har ett ändamålsenligt och effektivt stöd i hanteringen av inflödet av olika ärenden, nämndplaneringsprocessen och att en rättssäker ärendehantering upprätthålls för medarbetare, medborgare, näringsliv och besökande. Telefonen för felanmälningar bevakar du och lotsar ärenden rätt.

Du kommer att arbeta med nämndadministrativa uppgifter i ett brett spektrum, såsom till exempel att skapa och distribuera kallelser och protokoll samt expediera handlingar och beslut, bereda beslutsunderlag samt vara föredragande inför nämnd.

Du kommer som registrator att arbeta med vår diarie- och arkivhantering samt vara ett stöd och bidra med hjälp för medarbetarna för att säkerställa en korrekt hantering av alla våra ärenden. Du medverkar till att förvaltningen fortsatt lever upp till en rätt hantering av offentliga handlingar där transparens och tydlighet är ledorden.

Du kommer vara en viktig medarbetare i vår strävan att säkerställa att vår myndighetsutövning är rättssäker och håller en god servicenivå. Genom ett gott bemötande och utifrån ett kundperspektiv är du en självklar ingång till förvaltningen både för andra delar av kommunen och externa parter samt tillhandahåller allmänna offentliga handlingar på begäran.
Du kommer vara sakkunnig i flera av våra förvaltningsövergripande och förvaltningsspecifika administrativa system. Exempel på arbetsuppgifter kopplade till ekonomiadministration är exempelvis fakturahantering, fakturering, utanordningar och till personaladministration är exempelvis skapande av anställningsbevis, schemaläggning.

Kvalifikationer
Vi söker dig som gärna har många bollar i luften och är en skicklig koordinator, har en passande högskoleutbildning eller lämplig erfarenhet från arbete inom verksamhetsområdet samt god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift.
Vi tror att du är analytisk, noggrann, lösningsorienterad och självständig i ditt arbete och har lätt för att samarbeta med olika aktörer. Förvaltningen anser att mångfald bland våra medarbetare bidrar till att utveckla såväl vår verksamhet som gemenskapen på arbetsplatsen.

ÖVRIGT
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast eller efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-06-04
Ange följande referens när du ansöker: A474405
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Henrik Petzäll, Förvaltningschef
Erika Hurtig, Verksamhetsutvecklare/Nämndsekreterare 0340-88 135

Facklig kontakt
Andreas Lindqvist, Sveriges Arkitekter 0705-54 89 65
Ann-Sofi Berntsson, Vision 0340-880 87
Kristina Lundgren, Kommunal 0340- 69 71 56

Företag
Varbergs kommun, Hamn- och gatuförvaltningen

Adress
Varbergs kommun, Hamn- och gatuförvaltningen
Engelbrektsgatan 15
43280 VARBERG

Kontorsadress
43280

Jobbnummer
2291589

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Varbergs kommun, Hamn- och gatuförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Varbergs kommun, Hamn- och gatuförvaltningen: