Administratör med kunskaper i Indesign
Adecco Sweden AB; Office & HR, Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB; Office & HR, Stockholm i Stockholm,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Globalt sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag, och under ett år ger vi ca 3 miljoner människor jobb. I Sverige har vi för närvarande ca 50 kontor och 5000 anställda.
Adecco Office & HR förmedlar VD-sekreterare, administrativ chefer, HR-specialister, personalchefer m fl. Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag med lyckade rekryteringar. Bland våra uppdragsgivare återfinns flera av de stora, multinationella koncernerna, men också många av de mindre, innovativa företagen. Mer information om Adecco finns på
www.adecco.seNu behöver Adecco Office & HR en administratör med intresse för språk och kunskap i Indesign till vår kund inom den offentliga sektorn i Stockholm!
Publiceringsdatum2010-09-08ArbetsuppgifterInformationsavdelningen har det övergripande ansvaret för vår kunds information och kommunikation, både internt och externt. De söker nu en person som ska administrera arbetet kring deras översättningar. För att lyckas i den här befattningen måste du tycka att det är kul med ordning och reda och att det är stimulerande att ha ett eget ansvarsområde.
Du ska se till att informationsmaterial översätts till de språk som är aktuella. Arbetet innebär att ha kontakt med översättningsbyråer och till dem leverera texter digitalt och därefter formge texten i färdiga mallar i Indesign. I detta arbete ingår såväl leveranskontroll som kvalitetsbevakning.
En annan viktig uppgift är att ansvara för att om det blir ändringar i redan producerat material ombesörja att dessa ändringar översätts och förs in i materialet. Oftast finns översättningar bara som PDF:er på webben men vissa produkter görs även som trycksaker.
Du får heller inte vara främmande för att delta i övriga arbetsuppgifter som förekommer på en informationsavdelning.
Vem söker vi?
Ett krav är att du behärskar Office-paketet samt att du har kunskaper i Indesign. Att du är en duktig stilist är en självklarhet. Önskvärt är att du är intresserad av språk och gärna behärskar flera språk.
Som person är du initiativtagande, social och serviceinriktad. Du är kommunikativ, kan hantera många saker samtidigt och har förmåga att arbeta självständigt. För att lyckas bra i befattningen måste du också vara strukturerad och energisk.
För att arbeta som konsult bör du vara positiv, flexibel och kontaktskapande. Du har stor personlig mognad och en hög känsla för service. Du har lätt att lära känna såväl nya rutiner som människor och får i gengäld en vardag som utvecklar och stimulerar dig.
Vad erbjuder vi?
Du blir anställd som konsult i Adecco Sweden.
Tjänsten är på heltid och ska tillsättas omgående. Uppdraget väntas pågå till och med mitten av december 2010, med eventuell möjlighet till förlängning.
Är du intresserad?
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida
www.adecco.se och ansöker därifrån. Följ denna länk:
http://iem-se-candidate.adeccoweb.net/_General/DataPages/vacancy/vacancyvisuali zationbycandidate.asp?lVacancyIden=804962
För frågor kring rekryteringsarbetet kan du kontakta rekryteringsansvarig Sofia Wigzell på 08-598 982 37.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagAdecco Sweden AB; Office & HR, Stockholm
AdressAdecco Sweden AB; Office & HR, Stockholm
Box 12127
10224 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 60
Stockholm
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-100 500
Jobbnummer 727994
Observera att sista ansökningsdag har passerat.