Administratör med inriktning planering, hemtjänst - Kortedala Sö
Göteborgs stad., SDF Östra Göteborg / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Östra Göteborg i Göteborg I stadsdelsförvaltningen Östra Göteborg arbetar cirka 3 600 medarbetare tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Stadsdelen Östra Göteborg omfattar områdena Bergsjön, Gamlestaden, Kortedala, Kviberg och Utby och här bor drygt 48 000 invånare. Stadsdelen har goda kommunikationer och närhet till Göteborgs centrum. Här finns unika naturområden och en varierad bebyggelse där utveckling, förnyelse och expansion sker inom många områden. Stadsdelens struktur och mångfalden bland invånare och medarbetare gör arbetet hos oss utvecklande och lärorikt
Som anställd hos oss gör du en viktig insats för att Östra Göteborg ska vara ett attraktivt område att leva, verka och bo i. Genom ditt arbete är du med och utvecklar staden tillsammans med andra. Vill du vara en del av detta?
Publiceringsdatum2016-12-16ArbetsuppgifterInom programmet "Attraktiv Hemtjänst" som syftar till ökat inflytande, självbestämmande och attraktiva jobb har beslut tagits att tillsätta administratörer med inriktning planering hemtjänst. Som administratör är du en viktig del i det spännande utvecklingsarbetet som pågår i införandet av Attraktiv hemtjänst.
Uppdragets syfte är att säkerställa arbetet med att möta den enskildes behov av vård och omsorg samt att ge förutsättningar för en god planerad verksamhet. Uppdraget utgår från vård och omsorgsprocessen och har till uppgift att kvalitetssäkra planeringen utifrån individens behov.
Du arbetar i team tillsammans med ytterligare en planerare för område Kortedala Södra samt de två planerare som arbetar mot Norra Kortedala.
Som stöd i arbetet finns ett IT-verktyg för planeringsprocessen. Kortedala Södra är en av fyra verksamheter som är utvalda att vara piloter för det nya planerings- och uppföljningssystemet. Det innebär att du som administratör under tidig vår kommer att utbildas i det nya spännande verktyget. Du kommer också att, under våren, få gå en sex-dagarsutbildning för administratörer inom hemtjänst.
I rollen ingår i huvudsak att:
• på delegering av chef vara uppdragsmottagare genom Treserva
• ansvara för planeringsprocessen - att göra en digital planering
• koordinera för den dagliga driften, koordination gäller för både den enskilde och för medarbetaren
• administration för den dagliga driften
• samarbeta och samverka
• utifrån chefens bemanningskrav underhålla bemanningsplaneringen
• korttidsplanering
• uppföljning på uppdrag av chef
• ta fram rapporter, att göra statistik analys
Utformning av ditt uppdrag sker i dialog med närmsta chef.
I vårt dagliga arbete utgår vi från stadens förhållningssätt:
• Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för
• Vi bryr oss
• Vi arbetar tillsammans
• Vi tänker nytt
KvalifikationerFör det här uppdraget söker vi dig som har gymnasiekompetens med adekvat inriktning. Vi ser helst att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Arbetslivserfarenhet inom vård och omsorgsområdet, hemtjänst är meriterande. Du behöver ha ekonomikompetens för uppdraget samt även ha kunskap om arbetstidsregler, arbetsmiljöfrågor samt i arbetsrätt. Goda kunskaper inom schemaadministration, med fördel i Time Care Planering, ser vi som meriterande.
Vi söker dig som har en logistik och strategisk förmåga och som är duktig på att fördela arbetsuppgifter och leda grupper. För uppdraget krävs därför att du är pedagogiskt lagd och har en god kommunikativ förmåga. Det krävs också att du är trygg och stabil och kan behålla lugnet även i stressade situationer. Du ser möjligheter i komplexa situationer och har lätt för problemlösning. Du bör ha en social kompetens och trivas bra med att arbeta med människor både i personliga möten och per telefon.
Då sammanställning av rapporter ingår i dina arbetsuppgifter behöver du vara duktig på att utrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Grundläggande IT-vana är ett krav, och det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta med planeringsverktyg/IT-verktyg samt har goda kunskaper om mobila verktyg.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
I Östra Göteborg arbetar vi för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande. Som anställd erbjuds du ett friskvårdsbidrag och även ett flertal rabatterade aktiviteter. Rökfri arbetstid tillämpas i hela förvaltningen.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillsättning enligt överenskommelse. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-05
Ange följande referens när du ansöker: A637592
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Dreyer 031-365 35 72
FöretagGöteborgs stad., SDF Östra Göteborg
AdressGöteborgs stad., SDF Östra Göteborg
Box 47 107
40258 Göteborg
KontorsadressFörstamajgatan 2B
Jobbnummer 3218178
Observera att sista ansökningsdag har passerat.