Administratör med inriktning ekonomi och orderhantering till Con
Wrknest AB / Backofficejobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla backofficejobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wrknest AB i Göteborg,
Partille,
Kungälv,
Alingsås,
Borås eller i
hela Sverige Consat har för tionde året i rad blivit utsedd till ett Sveriges 100 Karriärföretag. Detta ser vi som ett bevis på ett bolag med en långsiktig satsning på personal och spännande uppdrag!
Consat är ett väletablerat företag som arbetar med innovation och utveckling inom IT, Life Science, Fordon, Automation, produktutveckling, ITS-system för kollektivtrafik och energieffektivisering till nätverks - och systemunderhåll. I denna roll kommer du att bli en del av Consat Telematics som är världsledande inom telematiksystem för kollektivtrafiken och erbjuder lösningar för framtidens smarta städer. Consat Telematics är ett familjärt bolag i ständig tillväxt och behöver nu utöka sitt team på kontoret i Partille. Du kommer bli en del av ett team på totalt 5 anställda som tillhör avdelningen Supply Chain. Här är chansen för dig som vill arbeta med orderadministration och utvecklas inom ekonomi då du med tiden kommer få ta dig an allt mer avancerade arbetsuppgifter koppat till företagets kund-ordrar.
Detta är ett konsultuppdrag på inledningsvis 6 månader via oss på Wrknest med goda möjligheter till överrekrytering till Consat.
Dina framtida arbetsuppgifter
I rollen som Ekonomi/Orderadministratör kommer du att arbeta med administrativa arbetsuppgifter med fokus på kundnöjdhet. Detta kommer att innebära att ta emot ordrar, göra beställningar och arbeta med försäljning till befintliga kunder. Du kommer även att arbeta med prissättning och ekonomisk uppföljning genom rapportering och fakturering. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara:
• Offerthantering
• Ordermottagning
• Prissättning och skapande av prislistor
• Ekonomisk uppföljning
Vi söker dig som har
• Avslutad gymnasial utbildning
• Tidigare erfarenhet av ekonomisk administration från utbildning eller arbetslivserfarenhet
• Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• God datavana
Vi ser det som meriterande
• Tidigare arbete med orderadministration
• Tidigare erfarenhet från av att arbeta inom industri, teknik eller liknande
Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är driven, initiativtagande och kommunikativ. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.
Övrig information
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Omfattning: 6 månader med stor chans till överrekrytering
Placeringsort: Göteborg, Partille
Publiceringsdatum2022-04-12Om företagetSedan 1986 har vi haft möjligheten att hålla på med det vi älskar - att göra skillnad för många människor världen över. Consat är ett av Sveriges ledande ingenjörsbolag som skapar förutsättningar för att samhället ska kunna utvecklas i jämn takt med digitaliseringen. Med allt högre efterfrågan på teknisk kunskap kan vi verkligen erbjuda våra kunder unika lösningar inom produktionsutveckling, produkteffektivisering och innovation. Dessa områden utgör kärnan i vår verksamhet. Vi arbetar långsiktigt och i en nära relation med våra kunder, antingen på plats hos dem eller på något av våra kontor. Fokus i vårt arbete ligger alltid på kundnyttan. Läs mer om Consat här (
https://www.consat.se/sv/consat-ab/)Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-06-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagWrknest AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Wrknest AB (org.nr 559293-2213),
http://www.wrknest.se Arbetsplats Wrknest
Jobbnummer 6533117
Observera att sista ansökningsdag har passerat.