Administratör med goda Excel och fakturakunskaper till Statlig m

PerformIQ Work AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PerformIQ Work AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Företagspresentation

Sökord: administratör, Excel, fakturahantering, ekonomi, ekonomiassistent, administration

Vill du vara med och förbättra vardagen för 300 000 stockholmare?

Varje dag reser cirka 300 000 människor med pendeltåg, totalt 85 miljoner pendeltågsresor per år. Vårt program omfattar ett antal olika projekt och har i uppdrag att leverera nya fordon, bygga depåer och stationer samt införa ett nytt signalsystem på fordonen.
Utöver detta ansvarar programmet för ett antal studier och utredningar som är kopplade till pendeltågstrafiken.

Nu behöver vi en erfaren och driven administratör som kan stötta verksamheten och leda de administrativa uppgifterna.

Vi erbjuder dig ett utmanade uppdrag i ett engagerat och välfungerande team som värdesätter resultat och att trivas tillsammans.

Tjänstebeskrivning

Som administratör kommer du bland annat att få göra följande:

• Dokumenthantering.
• Stöd till programmet och projekten i löpande frågor och administrativa system.
• Korrekturläsning av dokument
• Beställning och administration av passerkort och behörigheter i olika administrativa system.
• Uppdatering av programmets listor. Exempelvis Konsultavtal, anhöriglistor, semesterlistor mm.
• Delaktig vid planering och utveckling av strukturer och riktlinjer inom programmet.
• Delaktig vid konsultanskaffning.
• Delaktig vid statusrapportering.
• Boka möten, ta fram presentationsmaterial och skriva mötesprotokoll.
• Beställa och iordningställa nya arbetsplatser vid behov.
• Beställa datorer och behörigheter i IT portalen.
• Fakturahantering.

Du kommer att börja arbeta i slutet av oktober/början av november och minst ett år framåt med goda chanser till förlängning. Tjänsten är på heltid under hela perioden.
Arbetsplatsen är i Stockholm, på Kungsholmen men kan kräva resor inom Stockholmsområdet.

Krav på person

• Dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete
• Mycket goda kunskaper i Word och Excel
• Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift
• Mycket god administrativ förmåga,
• Kunskap och erfarenhet av fakturahantering i fakturahanteringssystem

Vi lägger stor vikt vid dig som person, dina egenskaper, professionalitet och hur du passar med programmets värderingar samt din pedagogiska förmåga.
Vi söker dig som är drivande, strukturerad och med stor förmåga att göra klart dina arbetsuppgifter. Vi erbjuder dig ett utmanade uppdrag i ett engagerat och välfungerande team som värdesätter resultat och att trivas tillsammans.

Vi ser det som meriterande om du tidigare tillhört föreningslivet eller en idrottsrörelse. Ange gärna i ansökan vilken aktivitet du har utövat och på vilket sätt det har format dig som person. Den personliga lämpligheten är avgörande vid tillsättningen av denna tjänst.

Publiceringsdatum
2016-09-29

Övrig information
Uppdragsperiod: I slutet av oktober eller i början av november 2016 och minst ett år framåt
Omfattning: Heltid, 40 timmar i veckan
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Stockholm, Kungsholmen
Lön: Enligt överenskommelse

Ansök redan idag då urval sker löpande!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-10
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2114
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mattias Söderberg

Företag
PerformIQ Work AB

Adress
PerformIQ Work AB
Sveavägen 159
11346 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 159, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3075664

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PerformIQ Work AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PerformIQ Work AB: