Administratör med ekonomikunskaper sökes omgående

Framtiden AB, Stockholm / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB, Stockholm i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Järfälla eller i hela Sverige

Nu söker Framtiden AB dig som vill jobba som administratör på ett av de största privatägda bilföretagen i Europa.

Publiceringsdatum
2011-02-17

Företaget
Vår kund ingår i ett internationellt varumärke av yppersta klass, och jobbar med att importera personbilar. Företaget ägs av ett holländskt företag, som utgör ett av de största privatägda bilföretagen i Europa. Företaget består idag av 11 personer och befinner de sig nu i en stark tillväxtfas och har höga förväntningar och ambitioner på framtiden. Med hjälp av ökande försäljning, växande återförsäljarnät och stark marknadsföring växer de sig större och starkare för varje dag och därför behöver de nu utöka sin verksamhet med en duktig administratör med intresse för ekonomi.
Arbetsuppgifter och omfattning:
Som administratör hos vår kund kommer dina arbetsuppgifter vara mycket varierande från dag till dag. Arbetsuppgifterna kommer bland annat att bestå av att hantera inkommande bilorder, löpande ekonomiarbete, hjälpa regioncheferna gällande logistikfrågor, tar del och driva förekommande projekt som tilldelas av försäljningschefen. Du kommer även fånga upp synpunkter och jobba för att förbättra och utveckla verksamheten. I dina arbetsuppgifter kommer det även att ingå kontorsarbete som posthantering, distribution, konferensplanering, reseplanering, svara i telefon vid överbelastning samt att vara en allmän resurs inom administration.
Dina ekonomiuppgifter kommer främst att bestå av att vara ekonomichefen behjälplig med registrering, bokföring av leverantörsfakturor, urtag av in- och utbetalningar, kundreskontra med uppföljning av fordringar vilket innebär kontakt med kunder via telefon och e-post.
Omfattning:
Heltid
Skallkrav:
1. Mycket goda kunskaper i engelska, då koncernspråket är engelska.
2. Ekonomikunskaper från arbete eller teori. Du ska känna att du behärskar debet, kredit, resultat- och balansräkning.
3. Goda kunskaper inom Officepaketet, främst inom Excel och Word.

Dina personliga egenskaper
Som person är du positiv, social och noggrann. Du är driven och trivs med att ta egna initiativ. Du är även prestigelös och trivs i en roll där arbetsuppgifterna har stor variation.
Arbetstider och anställningsform:
08:00-17:00. Hyra 6 mån med möjlighet till rekrytering.
Du kommer inledningsvis att vara anställd av Framtiden AB och jobba som uthyrd konsult hos ett av våra spännande kundföretag. Därefter övergår du i anställning till samma kundföretag.
Kommun: Sundbybergs stad
Tillträde: Omgående
Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt eftersom urval och intervjuer sker löpande.
Ansökan senast: 2011-03-10
Låter detta som ett jobb för dig? Eller känner du någon som är lämplig?
Kontaktperson:Linda Gustavsson, personalansvarig.Tel. 0707-952 832

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-03-10
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Personalansvarig: Linda Gustavsson, 0707-952 832

Företag
Framtiden AB, Stockholm

Adress
Framtiden AB, Stockholm
Warfvinges väg 29
11251 Stockholm

Jobbnummer
853815

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB, Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB, Stockholm: