Administratör med ekonomikunskap för ett ESF- projekt

Upphandlingsmyndigheten / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Upphandlingsmyndigheten i Solna, Stockholm eller i hela Sverige

Upphandlingsmyndighetens vision är sunda offentliga affärer för en hållbar framtid. Vi är en ung myndighet med uppdrag att ge stöd till upphandlande myndigheter och leverantörer genom att utveckla och förmedla kunskap, verktyg och metoder. Myndigheten är i en uppbyggnads- och utvecklingsfas där man som medarbetare har stora möjligheter att bidra till myndighetens verksamhet och framtid.

European Social Fund är Europas viktigaste instrument för att stödja jobb, hjälpa folk att få bättre jobb och säkerställa rättvisare arbetstillfällen för alla EU-medborgare. Upphandlingsmyndigheten har nu fått ett sådant projekt tilldelat till sig och till detta söker vi nu en administratör som självständigt ska utföra uppgifter i den dagliga driften. Du kommer även till viss del att stötta myndigheten i övriga administrationsfrågor.

Publiceringsdatum
2017-03-23

Dina arbetsuppgifter
I rollen ingå det att du ska:

• Beställa och göra kalender- och lokalbokningar
• Ta hand om anmälningar till konferenser och event
• Hantera olika typer av utskick och bistå med administration, tex diarieföring
• Arbeta med ekonomiredovisning och fakturahantering

Kvalifikationer
• Tidigare erfarenhet från administrativa stödsystem
• Du ska ha en god stilistisk förmåga och skriva enkelt och tydligt
• Du ska kunna tala och skriva flytande på engelska och svenska
• Ha goda kunskaper IT- system så som Windows och Office 365

Meriterande

• Erfarenhet av ESF projekt inom ekonomi och administration
• Erfarenhet från statlig redovisning och fakturahantering
• Gärna erfarenhet från sekreteraruppdrag
• Goda kunskaper i Excel samt erfarenhet av systemet Agresso

Dina personliga egenskaper
Vi söker någon som är serviceinriktad, som har lätt för att samarbeta och tycker om att ha många kontakter. Vi vill att du är flexibel och självgående samt kan prioritera och planera ditt arbete självständigt. Du har en god organisationsförmåga, är ansvarfull och noggrann.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper, lämplighet och förmågor.

Erbjudande
Hos oss får du arbeta inom ett område som utvecklas i hög takt och nära angelägna samhälleliga mål. Upphandlingsmyndigheten är en expertorganisation med medarbetare från många olika områden där vi kan erbjuda ett omväxlande arbete med breda kontaktytor. Vi erbjuder dig en möjlighet att bli en del av en kompetent och engagerad grupp som arbetar utvecklingsinriktat. Vi sitter i nyrenoverade, aktivitetsbaserade lokaler i Solna.

Anställningen
Vi söker medarbetare för tillsvidareanställning och vi tillämpar normalt sex månaders provanställning. Anställningen är på heltid. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald.

Så ansöker du
Tycker du att detta låter intressant? Skicka din ansökan via vårt rekryteringssystem senast den 9 april 2017. Bifoga CV och personligt brev där du beskriver varför du söker arbetet.

Mer information
Petra Pfeiff, Chef Verksamhetsstödsenheten, 08-586 217 65

Johanna Carlstedt HR-Strateg, 08 586 217 94

Anna Christiansson, Saco-S, 08-586 217 26

Monica Sihlén, ST, 08-586 217 20

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Upphandlingsmyndigheten

Adress
Upphandlingsmyndigheten
Svetsarvägen 10
17141 Solna

Kontorsadress
Svetsarvägen 10

Jobbnummer
3394047

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Upphandlingsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Upphandlingsmyndigheten: