Administratör Kansli PO Botkyrka
Polismyndigheten, Polisregion Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Stockholm i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Järfälla,
Botkyrka eller i
hela Sverige Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.
Publiceringsdatum2024-04-09ArbetsuppgifterSom administratör kommer du att vara en nyckelperson och stötta gruppen i LPO Botkyrka. Tjänsten inkluderar rutinbetonade arbetsuppgifter så som beställningar, leveransmottagning, diarieföring och registervård. Samt löpande förbättringsarbete, inventering och materialhantering. I din roll kommer du att vara en del av kansliet och hantera ärenden och uppgifter, stora som små. Du kommer att vara spindeln i nätet.
Exempel på förekommande arbetsuppgifter:
• Följa upp att ärenden hanteras inom tidsramar.
• Hålla samman olika typer av samordningsärenden.
• Arbeta med övriga frågor som hanteras av kansliet.
• Administrera gruppbrevlåda i Outlook.
• Fördelning av tilldelade ärenden från polisområdesnivå.
• Hantering av remisser, tillstånd och förfrågningar.
• Interna beställningar.
KvalifikationerDetta är en möjlighet för dig som har:
• Fullständig gymnasieutbildning
• Minst ett års sammanhängande erfarenhet av administrativt rutinarbete och dokumentation samt erfarenhet av samordning i närtid
• Erfarenhet att i tal och skrift kommunicera med kunder och uppdragsgivare som arbetsgivaren bedömer som relevant
• Goda datorkunskaper och förmåga att arbeta i IT-system
• Flytande kunskaper i det svenska språket, såväl i tal och skrift
• Goda kunskaper i det engelska språket, såväl i tal och skrift
Det är meriterande om du även har:
• Kunskap om de regler som gäller kring offentlig förvaltning
• B körkort
• Erfarenhet av administrativt arbete vid Polismyndigheten eller offentlig verksamhet
• Kunskap och erfarenhet av arbete i personal- och ekonomisystem
• Tidigare arbete inom offentlig sektor som administratör eller liknande
• Tidigare agerat som spindeln i nätet och van att hantera många saker samtidigt
Personliga egenskaper
Som person är du självgående och ansvarstagande. Arbetet kräver att du har god problemlösningsförmåga och tar egna initiativ. Genom din noggrannhet och förmåga att skapa struktur strävar du efter att hålla god kvalitet i ditt arbete. Du är flexibel och kan prioritera arbetsuppgifter efter verksamhetens behov. Då tjänsten innebär många kontakter med olika personer har du ett öppet sinne och god kommunikations- och samarbetsförmåga.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Fackliga kontaktuppgifter:
Polisförbundet, SACO-S, ST och SEKO nås via Polisens växel 114 14
Placeringsort: Botkyrka
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 15/4 2024. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på:
https://polisen.se/erbjudandeHos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på
https://polisen.se Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-04-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C187032/2024".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
Arbetsplats Polismyndigheten, Polisregion Stockholm
Kontakt HR konsult
Emilia Gren
Jobbnummer 8596465
Observera att sista ansökningsdag har passerat.