Administratör inriktning planering hemtjänsten i AFH
Göteborgs stad., SDF Askim-Frölunda-Högsbo / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Askim-Frölunda-Högsbo i Göteborg Askim-Frölunda-Högsbo ligger i den södra delen av Göteborg och har cirka
57 000 invånare. Vi är cirka 4 200 medarbetare i stadsdelen som arbetar
för en bra vardag för göteborgarna. Genom att ge service, stöd och omsorg
gör vi skillnad när det behövs. Vi möter stora utmaningar i arbetet och
därför är vår kunskap och vårt engagemang avgörande för kvalitén i
stadsdelens verksamheter. Vi arbetar med att öka inflytandet för
stadsdelens invånare, brukare och medarbetare och tillsammans ska vi skapa
en öppen, trygg och jämlik stadsdel där många vill leva, arbeta och bo.
Publiceringsdatum2017-05-18ArbetsuppgifterVi söker en administratör till Askims hemtjänst. Tjänsten kommer att vara placerad i nya lokaler på hemtjänstcentralen vid Askims torg.
Inom programmet "Attraktiv Hemtjänst" som syftar till ökat inflytande, självbestämmande och attraktiva jobb har beslut tagits att tillsätta administratörer med inriktning planering hemtjänst. Som administratör är du en viktig del i det spännande utvecklingsarbetet som pågår i införandet av Attraktiv hemtjänst.
Uppdraget utgår från vård- och omsorgsprocessen och har till uppgift att kvalitetssäkra planering av, och ge förutsättningar för, en god verksamhet. Utgångspunkten för arbetet är den enskilda individens behov av vård och omsorg.
Du arbetar i team tillsammans med ytterligare planerare i hemtjänst. Som stöd i arbetet finns IT-verktyg för planeringsprocessen.
I rollen ingår huvudsakligen att:
• på delegering av chef vara uppdragsmottagare genom Treserva
• ansvara för planeringsprocessen - att göra en digital planering
• koordinera den dagliga driften - gällande både enskild brukare och medarbetare
• administration för den dagliga driften
• samarbeta och samverka
• utifrån chefens bemanningskrav underhålla bemanningsplaneringen
• korttidsplanering
• uppföljning på uppdrag av chef
• ta fram rapporter och göra statistikanalys
Utformning av ditt uppdrag sker i dialog med närmsta chef och bemanning/planeringscontroller.
KvalifikationerFör det här uppdraget söker vi dig som har lägst gymnasiekompetens med adekvat inriktning. Vi ser helst att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Arbetslivserfarenhet inom vård- och omsorgsområdet samt hemtjänst är meriterande. Du behöver ha ekonomikompetens för uppdraget samt även ha kunskap om schemaadministration, arbetstidsregler, arbetsmiljöfrågor och arbetsrätt.
Vi söker dig som har en logisk och strategisk förmåga och som är duktig på att fördela arbetsuppgifter och leda grupper. För uppdraget krävs därför att du är pedagogisk och har en god kommunikativ förmåga. Det krävs också att du är trygg och stabil och kan behålla lugnet även i stressade situationer. Du ser möjligheter i komplexa situationer och har lätt för problemlösning. Du bör ha social kompetens och trivas bra med att arbeta med människor både i personliga möten och per telefon.
Då sammanställning av rapporter ingår i dina arbetsuppgifter behöver du vara duktig på att utrycka dig i svenska språket, både i tal och i skrift. Grundläggande IT-vana är ett krav, och det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta med planeringsverktyg/IT-verktyg samt har goda kunskaper om mobila verktyg.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-01
Ange följande referens när du ansöker: A685848
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCarina Blomgren 031-366 21 29
FöretagGöteborgs stad., SDF Askim-Frölunda-Högsbo
AdressGöteborgs stad., SDF Askim-Frölunda-Högsbo
Box 16
42121 Västra Frölunda
KontorsadressNymilsgatan 2
Jobbnummer 3507088
Observera att sista ansökningsdag har passerat.