Administratör inom administration och service Socialförvaltninge

Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen / Administratörsjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen i Varberg

Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt. På vägen dit ska mycket hända. Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, landsbygden, staden och kulturen inom räckhåll. Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia. Varbergs kommun har drygt 60 000 invånare och en stadig befolkningstillväxt. Kommunen står inför flera spännande satsningar där bostäder, kommunikation och fritidsaktiviteter är i fokus. I dag är cirka 4 500 anställda och nu behöver vi fler medarbetare för att kunna förverkliga visionens verksamhetsidé. Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar.

Socialförvaltningen erbjuder ett självständigt och omväxlande arbete inom vård och omsorg där du kan arbeta på varierande tider.

Arbetar du med vård och omsorg i Varbergs kommun så är du i en organisation där vi sätter människors behov av hjälp i centrum. Det handlar också om att bemöta alla med respekt. Kvalitet inom socialt arbete betyder att vi levererar omsorg och service som motsvarar den enskildes behov. Vi arbetar utifrån ett rehabiliterande synsätt där vi i alla led fokuserar på de resurser och den vitalitet som finns hos varje människa.

Publiceringsdatum
2015-08-28

Arbetsuppgifter
Vår medarbetare går i pension och vi söker nu en administratör för arbete med förekommande administrativa arbetsuppgifter inom Uppdragsavdelningen. Gruppen har sin placering i Monarkhuset, Birger Svenssons väg.
Vi erbjuder ett omväxlande arbete i en organisation som har förändring och utveckling som tillstånd, där alla har ett gemensamt ansvar för att arbetet effektiviseras och vidareutvecklas. Administration och service ska i första hand rikta sig mot våra kunder, medarbetare och enhetschefer på Uppdragsavdelningen.
Arbetsuppgifter som kan komma att ingå i tjänsten är receptionsarbete, personaladministration, ekonomi/fakturahantering, beställningar samt viss posthantering.
I en organisation i ständig förändring kan arbetsuppgifterna komma att förändras.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom administration och/eller service eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Vi ser kunskap om förvaltningens interna system, så som Procapita, Proceedo, Personec samt kommunens ekonomisystem som meriterande.
Arbetet kräver att Du är serviceinriktad, noggrann och flexibel. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, i vilken god samarbetsförmåga och förmåga till struktur i arbetet är viktiga inslag. Vi ser också att Du är positiv och prestigelös.
B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!

Från 2015-01-01 tillämpar Varbergs kommun rökfri arbetstid.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning tillämpas. Ange gärna löneanspråk.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-09-13
Ange följande referens när du ansöker: A497383
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mia Netzén, Enhetschef

Facklig kontakt
VISION exp. 0340-887 26

Företag
Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen

Adress
Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen
Engelbrektsgatan 15
43280 VARBERG

Kontorsadress
43280

Jobbnummer
2408890

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen: