Administratör i reception
Göteborgs stad, SDF Örgryte-Härlanda / Receptionistjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad, SDF Örgryte-Härlanda i Göteborg Örgryte-Härlanda ligger i östra delen av Göteborg och har drygt 56 000 invånare. Stadsdelsförvaltningen arbetar med service till invånarna inom förskola, skola, äldreomsorg, individ- och familjeomsorg, funktionshinder, hemsjukvård samt fritid och kultur, på uppdrag av politikerna i stadsdelsnämnden. Örgryte-Härlanda stadsdelsförvaltning har cirka 3 500
anställda.
I stadsdelen skapar vi möjligheter till ett självständigt liv och förutsättningar för ett hållbart samhälle. Vi är engagerade, öppna och en del av omvärlden. Människors resurser och egen kraft är utgångspunkten i vårt arbete och delaktighet skapar ömsesidigt förtroende och trygghet.
Vi arbetar utifrån de fyra förhållningssätten: Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi tänker nytt, vi samarbetar och vi bryr oss.
Publiceringsdatum2015-05-12ArbetsuppgifterVi söker dig som vill arbeta som administratör i reception inom verksamhetsområdet Individ- och familjeomsorg samt funktionshinder i Örgryte-Härlanda. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp med 10 administratörer som tillhör området.
Den administrativa enheten är en stödfunktion med uppgifter som spänner över hela sektorn. Den styrs av ett flertal författningar, regler och riktlinjer. Den berör frågor som offentlighet och sekretess, rättssäkerhet och likabehandling.
Enheten ansvarar för bl.a. avgiftshantering, uppföljning, statistik, personaladministration, stöd i verksamhetssystem, arkiv och reception. Tillsammans vill vi utveckla en modern administrativ enhet som kännetecknas av effektiv administration med modern teknik.
Enheten ska präglas av ett kommunikativt arbetssätt såväl internt som externt.
KvalifikationerVi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot administration eller annan utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig. Du har erfarenhet av liknande arbete. Du är kommunikativ, lyhörd och flexibel och har en förmåga att bemöta människor på ett bra sätt. Du har dokumenterad god servicekänsla och god samarbetsförmåga.
Arbetet kräver att du är noggrann samt bra på att arbeta systematiskt och strukturerat då arbetet innebär att du sysslar med flera arbetsuppgifter samtidigt. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och arbeta självständigt.
God datorvana och erfarenhet av våra administrativa system som Göteborgs olika ekonomisystem exempelvis Personec, TimeCare, Treserva och Winst är meriterande. Du har med fördel även tidigare erfarenhet av administrativa uppgifter inom offentlig förvaltning samt arkivfrågor.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Stadsdelsförvaltningen Örgryte-Härlanda vill ta tillvara de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning tillför verksamheten.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. .
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-05-26
Ange följande referens när du ansöker: 168/15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJon Gudmundsson, Enhetschef 031-365 60 45
Facklig kontaktTuija Vehviläinen, Vision 031-365 61 75
FöretagGöteborgs stad, SDF Örgryte-Härlanda
AdressGöteborgs stad, SDF Örgryte-Härlanda
Box 170 94
40261 Göteborg
KontorsadressKålltorpsgatan 2
Jobbnummer 2290477
Observera att sista ansökningsdag har passerat.