Administratör/Handläggare för bostadsanpassningsbidrag

Gnosjö kommun, Samhällsbyggnadsförvaltning / Administratörsjobb / Gnosjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gnosjö, Gislaved, Tranemo, Vaggeryd, Värnamo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gnosjö kommun, Samhällsbyggnadsförvaltning i Gnosjö

Gnosjö, kommunen med Gnosjöandans mångfald, närhet, samhörighet, delaktighet och samverkan - livskvalitet för alla.

Gnosjö kommun är beläget i Jönköpings län där Gislaved, Värnamo och Vaggeryd är närmaste kommungrannar. Vi bildar tillsammans det så kallade GGVV-området och här finns en expansiv småföretagaranda som är unik i Sverige. Gnosjö kommun är den största arbetsgivaren i kommunen med ca 900 anställda. Vi satsar medvetet på friskvård för all personal och har bl a eget gym för de anställda. Som arbetsgivare har vi bland de lägsta ohälsotalen i Sverige.




Publiceringsdatum
2017-11-28

Arbetsuppgifter
I arbetet som administratör ingår expediering av ärenden, grannhör, utskick och sammanställning av förvaltningens brukarundersökning, kommunicering av extern och intern information, avslut av ärenden samt i övrigt samverka med handläggare och andra administratörer på förvaltningen. Arbetsuppgifterna är varierande administrativa sysslor.
I din roll som handläggare av bostadsanpassningsbidrag kommer du att handlägga ärenden om bostadsanpassning enligt Lagen om bostadsanpassningsbidrag vars syfte är att ge människor med funktionsnedsättning en möjlighet till ett självständigt liv i ett eget boende. Arbetsuppgifterna innebär bland annat att bedöma intyg från t.ex. läkare, sjukgymnast eller arbetsterapeut, göra hembesök hos sökanden, bedöma kostnader samt hantera offerter och beställning av entreprenadarbeten. I tjänsten ingår även att ge råd och upplysningar till sökande och allmänheten samt förekommande administrativa arbetsuppgifter. Att handlägga och besluta i bostadsanpassningsärenden är myndighetsutövning som ställer stora krav på rättssäkerhet. Arbetet är till stor del självständigt och många beslut fattas på delegation från Samhällsbyggnadsnämnden, men en del ärenden beslutas av Samhällsbyggnadsnämnden och då redovisar du ärendet för nämnden. Tjänsten innebär nära kontakter med personer som har behov av bostadsanpassning och deras anhöriga samt andra externa kontakter med exempelvis entreprenörer, fastighetsägare, arbetsterapeuter m fl.



Kvalifikationer
Samhällsbyggnadsförvaltningen söker en positiv och serviceinriktad administratör som dessutom självständigt kan handlägga bostadsanpassningsärenden. Som administratör är du ett stöd till hela förvaltningen. Du har en viktig roll där det krävs att du är strukturerad, har god förmåga att organisera och prioritera. Du har mycket god datorvana och gillar att arbeta med människor. Det är meriterande om du har kunskaper inom Miljö- och Byggreda och om du har arbetat med liknande uppgifter tidigare. Du behärskar Officepaketet, framförallt Word och Excel och du har lätt för att lära dig hantera nya datorprogram som används inom förvaltningen. Du kan arbeta så väl självständigt som i grupp. Som person är du ansvarstagande, lösningsorienterad och initiativtagande med god samarbets- och serviceförmåga. Arbetet kräver att du är strukturerad och flexibel, så du kan organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Som handläggare för kommunens bostadsanpassning ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet av myndighetsutövning och gärna kunskaper inom byggområdet. Du har minst gymnasieutbildning men högre utbildning är meriterande. Du är flexibel, driven och har lätt för att koordinera och samarbeta med andra. Du har god förmåga att läsa och tolka lagtexter och domar. Gott bemötande är viktigt i den här tjänsten och det är därför viktigt att du kan kommunicera på ett klart och tydligt sätt. Du kommer ha många kundkontakter och det är därför viktigt att du är serviceinriktad, har stor empati och en god förmåga att möta människor i livets alla skeden på ett respektfullt, lösningsfokuserat och engagerat sätt. Du behärskar svenska språket väl både i tal och skrift. B-körkort krävs.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gnosjö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gnosjö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2018-01-01 Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-12
Ange följande referens när du ansöker: A735004
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Gnosjö kommun, Samhällsbyggnadsförvaltning

Adress
Gnosjö kommun, Samhällsbyggnadsförvaltning
Gnosjö kommun
33580 Gnosjö

Kontorsadress
Storgatan 15 Gnosjö

Jobbnummer
3825798

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gnosjö kommun, Samhällsbyggnadsförvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gnosjö kommun, Samhällsbyggnadsförvaltning: