Administratör/Granskare till Överförmyndare i samverkan i Övre Dalarna

Mora Kommun / Administratörsjobb / Mora
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Mora, Orsa, Rättvik, Älvdalen, Leksand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mora Kommun i Mora, Orsa, Älvdalen eller i hela Sverige

Ansök idag. Kollegor imorgon.

Publiceringsdatum
2023-12-06

Beskrivning
Överförmyndarkansliet är en stödenhet som är gemensam för sex kommuner.

Verksamheten ansvarar för handläggning och administration av överförmyndarfrågor inom samverkande kommuner. År 2011 bildades en gemensam handläggarorganisation för Mora, Orsa, Rättviks, Älvdalens, Leksands och Vansbro kommuner, med Mora kommun som värdkommun. Överförmyndarkansliet består idag av 6,5 tjänster som hanterar handläggningen och administrationen av överförmyndarfrågor i de sex kommunerna.

Vi söker nu en medarbetare som kan stötta upp i det administrativa arbetet på kansliet.
Tjänsten är en tidsbegränsad anställning som pågår under 6 månader med start 2024-02-01, välkommen att skicka in din ansökan till oss.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som kan stötta enheten under 6 månader med att granska årsräkningar.

Kvalifikationer
Vi söker dig som minst har gymnasieutbildning med inriktning mot administration, juridik eller ekonomi. Det är viktigt för arbetet att du kan orientera dig väl i det svenska språket både i tal och skrift. Överförmyndarkansliet är en viktig aktör i samhället, därför är det viktigt att du värdesätter goda relationer gentemot externa kontakter samt kunna skapa förtroende.
Eftersom vår enhet arbetar dagligen med myndighetsutövning behöver du kunna tillämpa aktuella regelverk.
Som person är du noggrann och strukturerad samt att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter har har förmågan att arbeta med siffror.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med administration samt goda datakunskaper.

Det är meriterande om du har erfarenhet av registrering och arkivering av handlingar samt erfarenhet av att ha arbetat med eller studerat överförmyndarfrågor. Erfarenhet av juridik och ekonomi ses också som meriterande.

Mora kommun

Mora kommun är alla vi som jobbar här. För oss är det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vår egen och andras arbetssituation. När vi möter utmaningar och nya förutsättningar gör vi det med ett positivt förhållningssätt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Läs mer om oss här: https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.html

För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare http://www.rekryteringslots.se/

Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.

Vi värnar om din integritet, läs mer om vår behandling av personuppgifter här: https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/371".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Mora kommun (org.nr 212000-2213)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Mora Kommun

Kontakt
Annelie Björkman, Chef Överförmyndarkansliet
0250-26351

Jobbnummer
8311345

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mora Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mora Kommun: