Administratör/Ekonomiassistent

Gävle kommun, HR-avdelningen / Ekonomiassistentjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gävle kommun, HR-avdelningen i Gävle

Vi jobbar med att skapa bra dagar året runt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Tillsammans bygger vi ett Gävle att vara stolta över, som växer och som gör skillnad i människors liv. Vi behöver dig för att bli ännu bättre. Du kan bli en av våra 7000 medarbetare som gör ett viktigt jobb. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med flera möjligheter till utveckling. Vårt öppna arbetsklimat präglas av respekt för allas lika värde.

Kommunledningskontoret arbetar direkt under kommunstyrelsen. I uppdraget ingår att samordna arbetet mellan kommunens olika förvaltningar och bolag samt ansvara för det övergripande strategiska utvecklingsarbetet i kommunen.

Tjänsten som Administratör/Ekonomiassistent är placerad inom HR-avdelningen som är en av kommunledningskontorets sex avdelningar. HR-avdelningen har en koncernövergripande roll i arbetsgivarfrågor men är också en stödjande funktion till förvaltningar och bolag.

Publiceringsdatum
2014-09-18

Arbetsuppgifter
Som Administratör/Ekonomiassistent har du en nyckelroll i arbetet med samordning och administration av Gävle kommuns utbildningsadministration samt med att stödja avdelningens chefer med löpande uppföljning av avdelningens ekonomi.

Kommunens webbaserade kompetensutvecklingskatalog innehåller ett stort urval av kurser och utbildningar inom exempelvis chef-, ledar- och medarbetarutveckling, arbetsmiljö, jämställdhet och likabehandling, ekonomi och data. Uppdraget innebär att självständigt ansvara och planera för praktiska frågor runt kursers upplägg så som lokalbokning, registrering, administration av kursmaterial, ekonomiadministration samt genomförande, utvärdering och uppföljning.

Ansvar för kommunens övergripande personalinformation på intranätet och extern hemsida, ansvar för kommunens skyddsombudsregistrering samt att stötta medarbetarna på avdelningen med att i ordningsställa presentations- och annat informationsmaterial ligger också i befattningen.

Rollen som Administratör/Ekonomiassistent innebär att stödja avdelningens chefer med budget, kund- och leverantörsreskontra samt ekonomiska månadsrapporter.

Andra arbetsuppgifter som ingår inom ramen för uppdraget är bokning och beställning av resor, lokaler och material.

Kvalifikationer
Du har avslutad gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning, och minst tre års arbetslivserfarenhet av ekonomiadministration.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med informationsfrågor i en administrativ roll. Du ska ha en fallenhet för språk, text, budskap, form och layout.

Du har mycket goda kunskaper och stor erfarenhet av Officepaketet. Det är meriterande om du har erfarenhet av layoutprogram som Indesign, Adobe Photoshop samt webbpubliceringssystem. Erfarenhet av arbete i ekonomisystemet Agresso är meriterande.

Arbetsuppgifterna kräver att du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper så som att du är en serviceinriktad, lyhörd, noggrann och strukturerad organisatör med förmåga att snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter. Uppdraget kräver att du har en mycket god samarbetsförmåga då du dagligen har kontakt med såväl interna som externa aktörer. Då arbetsuppgifterna även ofta är självständiga krävs att du är handlingskraftig och drivande.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-09-27
Ange följande referens när du ansöker: KLK 10/14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Joakim Råberg, HR-chef 026-17 84 98 joakim.raberg@gavle.se
Lena Savolainen, Enhetschef HR 026-17 82 94 lena.savolainen@gavle.se

Facklig kontakt
Lena Arnberg, Vision 026-17 80 05 lena.arnberg@gavle.se
Karin Jansson, Saco 026-17 80 47 karin.x.jansson@gavle.se

Företag
Gävle kommun, HR-avdelningen

Adress
Gävle kommun, HR-avdelningen
Gävle kommun
80184 Gävle

Kontorsadress
80184

Jobbnummer
2001287

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gävle kommun, HR-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gävle kommun, HR-avdelningen: