Administratör Chefsstöd
Göteborgs stad., SDF Majorna-Linné / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Majorna-Linné i Göteborg Majorna-Linné är Göteborgs folkrikaste stadsdel med cirka 63 000 invånare. Med närheten till både hamn och grönområden, den gamla bebyggelsen och det rika kulturutbudet, är det en attraktiv del av staden att leva och vistas i.
Stadsdelsförvaltningen i Majorna-Linné har cirka 2 300 anställda. Här arbetar vi inom verksamheter som individ- och familjeomsorg, kultur och fritid, hälso-sjukvård och social omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning. Med engagemang och nytänkande gör vi stor skillnad för många.
Publiceringsdatum2019-01-14ArbetsuppgifterÄr du ordningsam, tycker om att samverka med andra och ge god service?
Sektor Individ och familjeomsorg samt funktionshinder i SDF Majorna-Linné söker en engagerad och självgående administratör till vår närstödsenhet. Vi kan erbjuda en stimulerande arbetsmiljö i en enhet med kompetenta och engagerade kollegor.
Som administratör kommer du att ha en viktig roll i organisationen. Vi arbetar tätt i team för att stötta och samarbeta varandra för att ge bästa tänkbara service. Rollen som administratör är varierande och innebär dagligt kvalificerat chefsstöd inom området för Bistånd och service.
Dina arbetsuppgifter kommer exempelvis vara stöd till chefer i löneprocessen vid ny-, avslutad och pågående anställning. Du kommer att ansvara för fakturahantering där du granskar inkomna fakturor. Du hanterar även inköpsfrågor och är ett stöd för medarbetare i frågor som rör lön, schemaläggning och arbetstider i vårt lönesystem Personec. I tjänsten ingår också sekreteraruppgifter i lokal samverkansgrupp. Som chefsstöd inom Bistånd och service kan det också innebära att arbeta på administrativa uppdrag från områdeschef och sektorschef.
Inom närstödsenheten har vi en bredd av olika kompetenser och erfarenheter som vi gärna delar med varandra. Vi är övertygade om att en god och hälsosam arbetsmiljö ger en bra verksamhet och god service.
Vi har stadsdelskontor på Första Långgatan 28 och socialkontor på Första Långgatan 21 där samtliga av verksamhetens chefer finns, vilket möjliggör enkelt samarbete.
KvalifikationerVi söker dig som har eftergymnasial påbyggnadsutbildning inom det administrativa området eller likvärdig utbildning. Du har erfarenhet av arbete i rollen som chefsstöd och av arbete inom offentlig förvaltning. Det är meriterande om du har kunskap om Samverkan Göteborg.
Vi söker dig som är ansvarsfull och självständigt driver ditt arbete framåt. Du strukturerar och organiserar arbetet och samarbetar med både kollegor, chefer och medarbetare på ett lättsamt och lugnt sätt. Du söker ständigt effektiva lösningar och tar egna initiativ till att förbättra och förenkla rutiner och arbetssätt. Du har goda kunskaper i våra interna IT-system som, Personec, Winst, Lotus notes och Officepaketet. Du har goda kunskaper i Excel och kan uttrycka dig lättförståeligt i tal och skrift.
Hoppas vi har fångat ditt intresse!
Välkommen med din ansökan.
ÖVRIGT
Din hälsa är viktig! Vi erbjuder friskvårdspeng, cykel förmåner, medarbetarstödsprogram, förmånliga västtrafikkort. Vi tillämpar även flextidsavtal!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2019-04-01 Tillträde tidigare önskvärt. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av övertalig personal.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-28
Ange följande referens när du ansöker: A842214
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKerstin Almgren
kerstin.almgren@majornalinne.goteborg.se 031- 365 83 42
FöretagGöteborgs stad., SDF Majorna-Linné
AdressGöteborgs stad., SDF Majorna-Linné
Box 12013
40241 Göteborg
KontorsadressFörsta Långgatan 28 A
Jobbnummer 4553131
Observera att sista ansökningsdag har passerat.