Administratör, Centrum för verksamhetsstöd och utveckling

Region Östergötland / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Östergötland i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Vill du vara med och utveckla framtidens verksamhetsstöd? Vår vision är att bidra till Region Östergötlands utveckling genom att skapa branschens bästa verksamhetsstöd.

Centrum för verksamhetsstöd och utveckling (CVU) levererar tjänster inom HR, ekonomi, arkivverksamhet, regional biblioteksverksamhet, vårdnära verksamhetsutveckling, folkhälsa, medicinsk teknik, IT, facility management och upphandling. Ett brett och spännande uppdrag med andra ord!

Vi utgör Region Östergötlands kompetensstöd inom alla våra discipliner. Målet är att skapa mervärde och underlätta för vården, våra chefer och för regional utveckling.

Vill du vara med och utveckla framtidens verksamhetsstöd? Vår vision är att bidra till Region Östergötlands utveckling genom att skapa branschens bästa verksamhetsstöd.

Centrum för verksamhetsstöd och utveckling (CVU) levererar tjänster inom HR, ekonomi, arkivverksamhet, regional biblioteksverksamhet, vårdnära verksamhetsutveckling, folkhälsa, medicinsk teknik, IT, facility management och upphandling. Ett brett och spännande uppdrag med andra ord!

Vi utgör Region Östergötlands kompetensstöd inom alla våra discipliner. Målet är att skapa mervärde och underlätta för vården, våra chefer och för regional utveckling.

Publiceringsdatum
2018-02-14

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en administratör som kommer att arbeta inom verksamhetsområden Ekonomi och HR på uppdrag av verksamhetscheferna. Inom verksamhetsområde Ekonomi finns en verksamhetschef och fyra enhetschefer och inom verksamhetsområde HR finns en verksamhetschef och tre enhetschefer. Din huvudsakliga uppgift som administratör kommer vara att leverera ett kvalitetssäkrat administrativt stöd till dessa chefer. Arbetetet som administratör är varierat och innehåller en mängd olika arbetsuppgifter. Dessa är bland annat:

• Beställningar av resor, konferenser och liknande.
• Förberedelser inför introduktion och avslut av medarbetare.
• Personaladministration i Heroma.
• Ekonomiadministration i Agresso.
• Ansvar för beställning av telefoner och tillbehör.
• Beställning/avbeställning av IT-utrustning och behörigheter samt ge stöd kring IT-system.
• Uppdatering av ledningsdokument och webbsidor.
• Administration av enkäter.
• Löpande administrativ service.

Förutom ovanstående arbetsuppgifter ingår även att bidra med och genomföra förslag till förbättringar inom administrationen. Du kommer att vara en av flera IT-resurser inom verksamhetsområdena och ingå i ett nätverk av IT-resurser inom CVU. Du kommer även att ingå i ett nätverk med övriga administratörer inom CVU.

Erfarenhet och utbildning
För denna tjänst söker vi dig som har tidigare erfarenheter inom administration med liknande arbetsuppgifter. Du har god IT-kunskap och är van att arbeta i olika system. Det är meriterande om du har arbetat med ekonomi- och personaladministrativa system. Du har en slutförd gymnasieutbildning och det är en fördel om du har en administrativ utbildning på gymnasienivå. Du har även goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Dina personliga egenskaper
För att trivas i denna roll är du bra på att planera, organisera och strukturera ditt arbete. Du arbetar bra med andra människor och är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har ett intresse och en förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Då tjänsten innebär många olika arbetsuppgifter och dagen inte alltid blir som du tänkt är det viktigt att du har lätt för att anpassa dig till ändrade förutsättningar och kan prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi letar efter en person som har en positiv attityd till sitt arbete och organisationen och handlar i enlighet med fattade beslut.

Anställning och information
Tjänsten är en tillsvidareanställning som kan komma att inledas med 6 månaders provanställning. Start sker omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Tjänsten är på heltid.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:

Verksamhetschef HR Eva Högsberg 010-103 05 04.
Verksamhetschef Ekonomi Carin Petersson 010-103 84 25.
HR-konsult Maja Walan 010-103 69 41.

Så ansöker du
Sista ansökningsdag är den 26/2. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Om du behöver teknisk support kontakta MTIT-akuten på 010-103 30 00 under kontorstid.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.


Region Östergötland

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Region Östergötland

Adress
Region Östergötland
Klostergatan 19C
58223 Linköping

Kontorsadress
Klostergatan 19C

Jobbnummer
3963538

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Östergötland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Östergötland: