Administratör

Lysekils kommun / Administratörsjobb / Lysekil
2024-08-13


Visa alla administratörsjobb i Lysekil, Sotenäs, Munkedal, Orust, Uddevalla eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lysekils kommun i Lysekil, Munkedal, Strömstad eller i hela Sverige

I Lysekils kommun arbetar vi för att vara en hållbar och attraktiv kommun året runt, som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Du som arbetar här gör en viktig skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Vi är idag 1400 kollegor som utvecklar våra verksamheter och ger 14 400 invånare, 1 600 företag och 100 föreningar bästa möjliga service och förutsättningar att bo, leva och verka i Lysekil. Det är vi stolta över.

Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära både havet och bergen - här finns möjlighet till såväl eftertanke som äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. Läs gärna mer om Lysekil på Lysekils kommun - https://lysekil.se/. Film omhttps://youtu.be/VnvQMbiYE3U

Publiceringsdatum
2024-08-13

Beskrivning
Fiskebäcks äldreboende är ett särskilt boende bestående av fyra enheter.

Här bor det 80 personer som har behov av vård- och omsorg dygnet runt.

Vi söker en person som stimuleras av att arbeta med ständiga förbättringar och som vill bidra till verksamhetens utveckling. Du kommer att vara en viktig del i det dagliga arbetet och samarbeta nära med enhetscheferna samt ha en stöttande funktion gentemot våra verksamheter.

Dina arbetsuppgifter
Du behöver ha förståelse för verksamheten och ha förmåga att arbeta utifrån ett helhetsperspektiv. Metodiskt och strukturerat arbetssätt med fokus på detaljer är andra viktiga delar som du ska behärska. Rollen som administratör inom särskilt boende innebär att bistå enhetschef i att göra inköp, beställningar, fakturahantering, medverka vid rekrytering, schemaläggning, uppdatera rutiner, sammanställningar, bokningar m.m.

Du kan komma medverka vid utveckling och samordning av arbetsprocesser, ärendeflöden och strukturer.

Kvalifikationer
Du har förmåga att samarbeta och kommunicera både med kollegor och andra samt har ett professionellt förhållningssätt. Som administratör har du mycket kontakter både internt och externt vilket kräver ett gott bemötande, lyhördhet och empatisk förmåga. Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter, ska kunna arbeta självständigt på ett strukturerat och metodiskt sätt och det krävs att du är en god lagspelare.

Du har lätt för att anpassa dig vid snabba förändringar och kan hantera stressen som det innebär. Du ska kunna fatta snabba beslut, ska kunna genomföra dem och stå fast vid dem. Du har en positiv attityd till arbetet och handlar i enlighet med fattade beslut. Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska språket och kan formulera dig väl i tal och skrift.

Arbete som administratör ex. inom schemaläggning samt erfarenhet inom vård- och omsorgsyrket är meriterande. Det är även meriterande om du har goda kunskaper i Heroma, Combine och Ilock.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Villkor
Intervjuer kan komma att ske fortlöpande under ansökningstiden.

Välkommen med din ansökan!

Tjänsten tillsätts under förutsättningar att erforderliga beslut fattas.

Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har.

Lysekils kommun är en rökfri arbetsplats.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ersättning
Månadslön enligt avtal, individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-09-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/101".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lysekils kommun (org.nr 212000-1389)

Arbetsplats
Vård och Omsorg

Kontakt
Andreas Wånggren, enhetschef
0523-613433

Jobbnummer
8836797

Prenumerera på jobb från Lysekils kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lysekils kommun: