Administratör

Borås kommun / Administratörsjobb / Borås
2022-07-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör" (publicerad 2022-12-16) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Borås kommun i Borås

Miljöförvaltningen ansvarar för stadens myndighetsuppdrag inom miljötillsyn, livsmedelskontroll, alkohol- och tobakshandläggning. I förvaltningens uppdrag ingår också miljöstrategiskt arbete så som natur- och vattenvård samt att stödja konsumentintressena och uppmuntra hållbar konsumtion genom att erbjuda energi-, klimat-, konsumenträtt-, budget- och skuldrådgivning. Förvaltningen är aktiv i stadens samhällsplaneringsprocess och deltar i andra gemensamma processer i staden. Miljöförvaltningen arbetar för att förbättra boråsarnas livsmiljö och hälsa i linje med stadens miljömål och Visionen om framtidens Borås om en långsiktigt hållbar utveckling.

Miljöförvaltningen har cirka 80 medarbetare och är indelad i sex avdelningar: Tillstånd och juridik, Livsmedelskontroll, två avdelningar för Miljötillsyn, Miljöstrategiska, Konsument Borås samt två nya stödfunktioner, en Ekonomifunktion och en HR-funktion.


Som administratör på Miljöförvaltningen är du placerad på HR-funktionen. HR-funktionen samlar förvaltningens resurser inom områdena HR, kvalité och administration. Funktionen stödjer förvaltningen både strategiskt och operativt i dessa frågor.

Du kommer främst att stötta våra handläggare inom livsmedelskontroll och tillstånd med diarieföring, expediering, arkivering och kvalitetssäkring. Du kommer även svara på inkommande frågor då arbetet innebär kontakter med människor och företag inom och utanför förvaltningen. Du ingår i ett team med administratörer och i rollen ingår även stöttning inom den egna avdelningen och att kunna hoppa in där det behövs.

Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom området administration/offentlig förvaltning eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har arbetat som administratör eller liknande tidigare och har god kännedom om offentlig förvaltning. En stor del av arbetet utförs i våra ärendehanteringssystem Ecos, AlkT och OL2. Det är därför viktigt med god datorvana och det är meriterande om du har arbetat med nämnda ärendehanteringssystem tidigare.

Som person är du strukturerad, noggrann och kvalitetsmedveten. I ditt arbete är du självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du samarbetar bra tillsammans med andra människor samt är nytänkande och ser möjligheter i förändringar. Vi värderar personlig lämplighet högt, ett gott bemötande, serviceförmåga, förmåga att tänka positivt och ett förhållningssätt som bidrar till en god arbetsmiljö. Du har goda kunskaper i svenska språket och förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.

Upplysningar lämnas av tf Förvaltningschef som nås via receptionen, tfn 033-35 30 00.

Fackliga företrädare nås via Borås Stads växel, tfn 033-35 70 00.

I Borås Stad arbetar vi aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö, vi erbjuder olika former av friskvård och tillämpar rökfri arbetstid.

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning Vikariat på heltid tom 2022-12-31 med eventuell möjlighet till förlängning. Tillträde snarast enligt överenskommelse.

Publiceringsdatum
2022-07-01

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Borås kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "18:2022:12".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Borås kommun (org.nr 212000-1561)

Arbetsplats
Borås Stad

Jobbnummer
6793098

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Borås kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Borås kommun: