Administratör

Skövde kommun, Fastighetsavdelning / Kontorsjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Skövde, Tibro, Tidaholm, Götene, Skara eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skövde kommun, Fastighetsavdelning i Skövde

Skövde är en framtidsstad med livskvalitet och drivkraft som får spännande saker att hända. Vi har en ledande position i Skaraborg och är på god väg att nå målet att bli 60 000 invånare. Med ett expansivt näringsliv, goda utbildningsmöjligheter och närhet till natur och kultur finns goda förutsättningar för en hög livskvalitet.

Skövde kommun växer och fastighetsavdelningen på Sektor service arbetar ständigt för att anpassa verksamheten till förändringarna. Det är ett positivt arbete som handlar om att se möjligheter.

Sektor service ansvarar för utveckling och förvaltning av kommunens egna och förhyrda fastigheter, vi sköter även allmänna gator och parker. Måltidsverksamhet och Skövde VA-verk ingår också i sektorn. Sektor service har ca 500 anställda.

Som administratör ingår du i fastighetsavdelningens organisation som främst arbetar med kommunens fastigheter men även externt inhyrda bostäder/lokaler. Avdelningen har i dagsläget 19 medarbetare och är uppdelad i enheterna entreprenad, förvaltning och administration.


Publiceringsdatum
2017-08-30

Arbetsuppgifter
Vi erbjuder ett spännande och varierande arbete med stort ansvar, där du får möjlighet till individuell utveckling.

I rollen som administratör kommer du att aktivt jobba för att tillgodose kommunens lokalbehov både inom kommunens eget bestånd och externt. Det innebär mycket kontakter med externa fastighetsägare för att hitta rätt lokal. Kontakter och kommunikation med interna hyresgäster är också en viktig arbetsuppgift.
Du ansvarar för att upprätta lokalhyresavtal och även bostadshyresavtal för kommunens olika boenden.

Som administratör ingår du i arbetsgruppen administration som består av 5 personer och leds av en gruppledare. Utifrån ett samarbetsorienterat förhållningssätt värdesätter arbetsgruppen erfarenhets- och idéutbyten, som bland annat lett till ett idag uppskattat arbetsklimat präglat av hög trivsel och kollegialt stöd.


Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant utbildning inom fastighetsadministration eller annan för tjänsten lämplig utbildning alternativt branscherfarenhet som arbetsgivaren bedömer lämplig.

Du som söker är en kreativ lagspelare med ett engagemang för ditt arbete. Som person är du strukturerad med förmågan att arbeta med flera arbetsprocesser parallellt. Rollen förutsätter vidare att du är kommunikativ och serviceminded.

Vi ser gärna att du har någon form av erfarenhet av hyreslagstiftning och erfarenhet av lokalhyresadministration är meriterande.

Vi förutsätter att du har mycket god datorvana.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Skövde Kommun arbetar aktivt för att utveckla jämställda och jämlika verksamheter riktade till kvinnor och män, pojkar och flickor oavsett bakgrund och tillhörighet samt arbetsplatser fria från diskriminerande strukturer.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-17
Ange följande referens när du ansöker: A710725
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ingemar Linusson 0500-498175

Företag
Skövde kommun, Fastighetsavdelning

Adress
Skövde kommun, Fastighetsavdelning
Fredsgatan 4
54183 SKÖVDE

Kontorsadress
Fredsgatan 4 SKÖVDE

Jobbnummer
3669343

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skövde kommun, Fastighetsavdelning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skövde kommun, Fastighetsavdelning: