Administratör
Göteborgs universitet / Kontorsjobb / Göteborg
2014-03-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör" (publicerad 2024-02-26) ⬅️
Visa alla kontorsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg,
Partille,
Lysekil,
Uddevalla,
Vänersborg eller i
hela Sverige Administratör
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: 50 %
Placering: Serviceenheten, Göteborg
Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse
Provanställning tillämpas
Diarienummer: PET 2014/96
Den gemensamma förvaltningen vid Göteborgs universitet är organiserad i tre områden. Området för infrastrukturstöd samlar de gemensamma stödfunktionerna inom fastighets-, IT- och serviceområdet. Det övergripande uppdraget är att tillhandhålla kvalitativ och effektiv service till universitetets olika verksamheter.
Gästservice erbjuder en servicefunktion för internationell personal och studenter beträffande inresa, boende och vistelse vid universitetet. Sektionen arbetar även med information, råd och stöd till institutioner för mottagande av gästforskare, internationell personal och internationella studenter.
I våra tjänster ingår bland annat uthyrning av bostäder, med både en omfattande administration kring bokningar och mottagande samt en omfattande hantering av ärenden av praktisk art. Sektionen ansvarar för totalt ca 600 bostäder, varav ca 450 studentbostäder och 150 gästbostäder, och i samband med utökning av verksamheten söker vi nu fler medarbetare. Vid sektionen arbetar idag åtta personer. Vi söker nu ytterligare en administratör och en husfru till våra bostäder. Då båda anställningarnas omfattning är halvtidstjänster kan de med fördel kombineras.
Publiceringsdatum2014-03-27Dina arbetsuppgifterArbetsuppgifterna som administratör består av löpande administration och sysslor, såsom
• bokning av gästbostäder, underlag för fakturering etc
• kontakter med ankommande internationell personal samt beställning av mottagandetjänster
• kontakter med hyresvärdar, fastighetsskötare m fl
• hantering av gåvo- och lånematerial samt nycklar etc
• information till internationell personal samt personal vid GU
Du kommer att arbeta i lag med frågor och arbetsuppgifter inom hela sektionens arbetsområde (gäst- och studentbostäder resp gäst- och studentservice), med fokus på våra gästbostäder för internationell personal.
KvalifikationerFör arbetsuppgifterna lämplig gymnasial utbildning eller likvärdigt. God administrativ förmåga. Erfarenhet av ovan beskrivna arbetsuppgifter är meriterande.
Följande kompetens krävs:
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska (övriga språk är meriterande)
• Datorvana (Officepaketet)
Följande kompetens är önskvärd:
• Databasvana (FileMaker och annan databashantering är meriterande)
Du är pragmatisk och lösningsorienterad samt behärskar att prioritera bland de ärenden som åläggs dig och att självständigt planera och organisera ditt arbete. Arbetet ställer stora krav på servicekänsla, noggrannhet, initiativrikedom, flexibilitet och samarbetsförmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Övrig informationAnställningen omfattar halvtid och är en tillsvidareanställning. Anställningen kan med fördel kombineras med tjänsten som husfru på halvtid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Individuell lönesättning. Provanställning kan komma att tillämpas. Oregelbundna arbetstider kan förekomma.
Upplysningar
Lämnas av sektionschef Karin Hellqvist, 031-786 2135, 070-878 2135,
karin.hellqvist@gu.se .
Mer information om sektionen på
www.gu.se/guestservices .
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Deltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-04-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAnge följande referens när du ansöker: PET 2014/96
FöretagGÖTEBORGS UNIVERSITET
AdressGÖTEBORGS UNIVERSITET
BOX 100
40530 GÖTEBORG
KontorsadressVASAG 33
GÖTEBORG
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 031-7731000
Jobbnummer 1822243
Observera att sista ansökningsdag har passerat.