Administratör
Göteborgs stad, Stadsledningskontoret / Administratörsjobb / Göteborg
2012-12-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör" (publicerad 2014-03-27) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad, Stadsledningskontoret i Göteborg Stadsledningskontorets roll är att stödja kommunstyrelse och förvaltnings- och bolagsledningar i arbetet med Göteborgs stads uppdrag för ledning, styrning och utveckling av verksamheten. Utgångspunkten är de mål och inriktningar som fastställs av kommunfullmäktige i budget och verksamhetsplaner.
Stadsledningskontorets juridiska avdelning har som uppdrag att svara för samordningen av Göteborgs Stads juridiska verksamhet, att stödja kommunledning, stadens nämnder, förvaltningar och bolag i juridiska frågor samt att vara sekretariat åt kommunstyrelsen, kommunfullmäktige och ungdomsfullmäktige. Avdelningens enhet för KF/KS sekretariat svarar bl a för att kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges beslutsarbete bedrivs med en hög kvalitet. En av enhetens medarbetare har fått en annan befattning inom avdelningen varför vi nu söker en efterträdare.
Publiceringsdatum2012-12-05ArbetsuppgifterDu kommer att arbeta för hela avdelningen med frågor som i huvudsak hanteras inom enheten för KF/KS sekretariat. Uppgifterna består främst av att ge administrativt stöd i ärendeprocessen för kommunstyrelsen, kommunfullmäktige m fl utskott och beredningar, vilket innebär samordning och hantering av frågor och uppgifter inför, under och efter sammanträden.
Vi erbjuder ett spännande och meningsfullt arbete där du har en viktig roll i de demokratiska beslutsprocesserna, nära Göteborgs Stads politiska ledning. Du kommer ingå i en organisation med utmanande uppdrag och goda möjligheter till påverkan av arbetssätt och utveckling av den egna kompetensen.
KvalifikationerDu som söker tjänsten har god erfarenhet av administrativt arbete i offentlig förvaltning. Erfarenheter av ärendehantering i lotus-notes miljö är meriterande liksom tidigare arbete med andra system som används i Göteborgs Stad. Du har minst en gymnasial utbildning med inriktning på administrativ och offentlig förvaltning.
För att handlingar ska var korrekta och tillgängliga före, under och efter sammanträden krävs det att du är strukturerad och noggrann. Du ska ha god förmåga att självständigt organisera och prioritera i dina arbetsuppgifter.
Du är öppen, social och lyhörd som person och du har lätt för att kommunicera med din omgivning. Du har serviceanda och lätt för att skapa goda relationer. Vi ställer krav på god förmåga att kommunicera såväl muntligt som skriftligt och vi förutsätter att du har goda IT-kunskaper.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. I huvudsak dagtid, viss tjänstgöring under kvällstid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.
ErsättningMånadslön Individuell lön.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-12-19
Ange följande referens när du ansöker: A305203
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKarin Lange, Enhetschef KS/KF sekretariat 031-368 04 00
Facklig kontaktMarianne Bernhardtz, SACO 031-368 02 91
Nicklas Halleröd, Vision 031-368 03 76
FöretagGöteborgs stad, Stadsledningskontoret
AdressGöteborgs stad, Stadsledningskontoret
Jobbnummer 1410004
Observera att sista ansökningsdag har passerat.