Administratör

Polismyndigheten i Jönköpings län / Administratörsjobb / Värnamo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Värnamo, Hylte, Gnosjö, Gislaved, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Jönköpings län i Värnamo, Nässjö, Jönköping, Eksjö eller i hela Sverige

Polismyndigheten i Jönköpings län söker en administratör till utrednings- och akutsektionen med placering i Värnamo (Dnr A-713-4311/12). Sista ansökningsdag är 2012-06-08.

Om myndigheten
Vid Polismyndigheten i Jönköpings län arbetar omkring 790 personer. Utöver poliser finns det civila medarbetare med olika arbetsuppgifter och kompetenser. Det övergripande målet med polisarbete är att minska brottsligheten och öka människors trygghet. Läs mera på www.jonkoping.polisen.se

Om enheten
Utredningsdelen i sektionen består av ca 30 medarbetare. Vi utreder brott med okänd och känd gärningsman. Som stöd för utredningspersonalen finns det administrativt stöd där denna funktion ingår.

Publiceringsdatum
2012-05-15

Dina arbetsuppgifter
Arbetet innebär administration rörande de handlingar som hanteras i en brottsutredning. Du ska bland annat ansvara för vårt lokala arkivarbete och närarkiv, kontakter med allmänheten samt andra myndigheter i våra ärenden samt andra administrativa arbetsuppgifter på enheten.

Kvalifikationer
Du har gymnasiekompetens eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi söker dig som har en ambition och vilja att driva saker framåt. Du har intresse för och ska ha längre erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har erfarenhet av servicearbete och av kundrelationer både genom personliga besök och per telefon. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arkivering. Du förväntas vara flexibel och villig att lära dig nya arbetsuppgifter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet såsom god samarbetsförmåga då du arbetar i ett mindre team. Du är kommunikativ och kan uttrycka dig väl på svenska både i tal och skrift . Då arbetet till största delen bedrivs i datamiljön så ska du ha god datavana och goda kunskaper i Office-paketet. Det är meriterande om du har erfarenhet av statlig eller offentlig verksamhet.

Övrig information
Tillträdesdag är september 2012. Polismyndigheten i Jönköpings län tillämpar 6 månaders provanställning på alla tillsvidareanställningar. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning.

Polismyndigheten eftersträvar jämn könsfördelning samt etnisk mångfald. Detta utvecklar verksamheten positivt samt uppfyller de mål myndigheten har och ger en verksamhet som speglar samhället. Vårt arbete med jämställdhet och mångfald präglas av öppenhet och är inriktat mot att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenheter och bakgrund tas till vara. Vi vill därför uppmuntra manliga sökanden till denna funktion. Vi arbetar utifrån en nationellt framtagen värdegrund och medarbetarepolicy.

Upplysningar
För ytterligare information om arbetet är du välkommen att kontakta kommissarie Pia Paldanius sektionschef, 010-56 67851

Facklig företrädare
Polisförbundet, Hanna Englén: 010-56 678 64
ST inom Polisväsendet, Anne-Cathrine Brandt 0705-15 62 32
Saco, Cristina Blomqvist 010-566 75 53

Så ansöker du
Du är välkommen med din ansökan inklusive meritförteckning till jobbansokan.jonkoping@polisen.se . ange nedan diarienummer i e-postens ärendemening.
Vi tar även emot ansökningar per post till Polismyndigheten i Jönköpings län, Diariet, Box 618, 551 18 JÖNKÖPING, ange då din e-post adress.

Din ansökan ska innehålla en kort beskrivning av dig själv, varför du söker utlyst funktion, samt vad du kan tillföra verksamheten. Formella meriter som anges i ansökan ska styrkas med intyg/betyg vid en eventuell intervju. Märk ansökan med diarienummer A-713-4311/12.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-06-08
Ange följande referens när du ansöker: Dnr A-713-4311/12
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobbansokan.jonkoping@polisen.se

Kontakt
Anna Ek, HR-konsult, 010-5667861 (telefon), anna-l.ek@polisen.se

Företag
Polismyndigheten i Jönköpings län

Adress
Polismyndigheten i Jönköpings län
55118 JÖNKÖPING

Kontorsadress
Vallgatan 3-5

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 11414
Faxnummer: 010-5668770
E-postadress: jobbansokan.jonkoping@polisen.se

Jobbnummer
1244770

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten i Jönköpings län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten i Jönköpings län: