Administrativt stöd till Regional Direktör och ledningsgrupp
Trafikverket / Administratörsjobb / Jönköping
2025-04-10
Visa alla administratörsjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trafikverket i Jönköping,
Vaggeryd,
Nässjö,
Ulricehamn,
Eksjö eller i
hela Sverige Vill du vara länken som får det viktiga att hända - innan det ens efterfrågas? Hos oss blir du en nyckelperson i vår regionala ledning, där din förmåga att skapa struktur, ta initiativ och hålla koll på detaljer gör verklig skillnad.
Administrativt stöd till Regional Direktör och ledningsgrupp
Publiceringsdatum2025-04-10Dina arbetsuppgifterVi söker dig som vill arbeta nära ledningen och bidra till att vår Regionala direktör och ledningsgrupp får rätt förutsättningar att fatta kloka beslut och driva verksamheten framåt. Du är en person som inte räds högt tempo, är prestigelös, trygg i dig själv - och som trivs med att vara spindeln i nätet.
Du blir en välkommen del av ledningsgruppen och är med på både regionala och lokala ledningsmöten. Du stöttar i stort och smått med ett öga för detaljerna och ett öra mot rälsen. Exempel på arbetsuppgifter:
Förbereda, dokumentera och följa upp möten (bl.a. minnesanteckningar)
Kalenderhantering, rese- och konferensbokningar, kontakt med leverantörer
Samordning av arbetsytor i t.ex. SharePoint och ärendebrevlådor
Ekonomiadministration som fakturahantering och enklare avrop
Introduktion av nyanställda - beställa startkit, ge systemintroduktion och ordna behörigheter
Bevaka ärenden från centrala funktioner och se till att de når rätt personer i tid
Kort sagt: du hjälper oss att få det att funka.
"Jag som din chef vet att trygga medarbetare presterar bäst, och vi jobbar aktivt för att skapa en arbetsmiljö där du får växa. Du kommer till en sammansvetsad ledningsgrupp med hög kompetens, högt i tak - och en vilja att lyckas tillsammans. Vi vågar ställa krav på varandra men gör det med respekt" säger Peter Bernström.
Övrig information
För att undvika att du missar viktig information om din ansökan behöver du se till att hålla dig uppdaterad via "Min karriärsida"! Vi använder främst mail (från mejladress:
noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! Du kan med fördel även lägga till den mejladressen i dina mejlkontakter.
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.
Du motiveras av ett aktivt medarbetarskap där du på ett målmedvetet sätt tar ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du är uppmärksam på hur du är en del av och bidrar till helheten genom att samverka med andra.
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
#LI-Hybrid
KvalifikationerDu är en person med en naturlig drivkraft att hjälpa andra att lyckas. Du är inte rädd att ta initiativ, fatta beslut och våga fråga när något är oklart. Du har integritet, pålitlighet - och en mycket god organisatorisk förmåga.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och tror att du är:
Självständig, prestigelös och lösningsfokuserad
Orädd men lyhörd
Trygg i dig själv och med ett professionellt förhållningssätt
Snabb i tanke och handling
Vi söker dig som har
Gymnasieutbildning (gärna inom samhällsvetenskap, ekonomi eller kommunikation) eller motsvarande erfarenhet
Minst ett par års erfarenhet av liknande roll - det vill säga en roll där du arbetat självständigt, med många kontaktytor, och varit van att ha koll på många trådar samtidigt. Det kan till exempel vara;administrativ assistent eller chefsassistent
samordnare eller koordinator i en större organisation
lednings- eller verksamhetsstöd inom offentlig sektor
erfarenhet av fakturahantering, mötesadministration och resebokningar
kontaktpunkt för interna och externa kontakter i en verksamhetsnära roll
Goda kunskaper i Office-paketet
Mycket god svenska i tal och skrift
Det är meriterande om du har:
Erfarenhet av Proceedo, Agresso eller SharePoint
Vana av att arbeta med ledningsstöd, upphandlingar eller ekonomihantering
Så ansöker duDe frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen.
På Planering skapar vi innovativa lösningar som bidrar till att nå de transportpolitiska målen, såsom klimatmålen och nollvisionen. Vi planerar Sveriges statliga infrastruktur för väg och järnväg samt långsiktigt även för sjö- och luftfart. Hos oss arbetar du nära den politiska arenan och våra samarbetspartners - men framförallt nära medborgare och näringsliv.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-05-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "13:2025:038".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Trafikverket (org.nr 202100-6297)
Kontakt Rekryterande chef
Peter Bernström
0101236122 Jobbnummer 9277447