Administrativt ansvarig till Virserums Konsthall
Virserums Konsthall / Chefsjobb / Hultsfred
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Hultsfred,
Vimmerby,
Högsby,
Ydre,
Oskarshamn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Virserums Konsthall i Hultsfred,
Vetlanda eller i
hela Sverige Virserums Konsthall söker en person som kan ta det administrativa ansvaret för verksamheten. Arbetet innefattar allt arbete med ekonomi, bokföring, bokslut, likviditet, budget, deklarationer samt all personaladministration med kontrakt, löner, pensionsavtal, schemaläggning. Dessutom ska den administrativt ansvariga ansvara för telefoni, datorer och program för den löpande verksamheten.
Konsthallen får driftbidrag av region och kommun, har egna intäkter av försäljning, uppdrag, butik och café och arbetar även med sponsorer. Konsthallen deltar ofta i projekt, både nationella och internationella med olika finansiärer. Det innebär att redovisning måste motsvara många olika krav, att den har en tidvis ganska komplicerad momsredovisning beroende på finansiering och utländska deltagare. Den administrativt ansvariga är ensam med arbetsuppgifterna från grundläggande underlag till slutprodukt.
Eftersom det är en liten arbetsplats så deltar alla i arbetsuppgifter som städning och den publika verksamheten under sommaren. Det innebär också periodvis arbetsledarfunktion för reception, café och butik.
Arbetet är varierande och växlar med olika tyngdpunkt under året. Konsthallen har öppet tisdag-söndag och arbetet sker tisdag-fredag under lågsäsong och tisdag-söndag under högsäsong.
Tjänsten ska tillträdas i september. Ange löneanspråk.
Publiceringsdatum2020-06-18Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-07-19
AdressVirserums Konsthall
Kyrkogatan 36
57772 Virserum
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Virserums Konsthall Kyrkogatan 36 (
visa karta)
577 72 VIRSERUM
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Ansökan E-post:
barbro.wenden@virserumskonsthall.com Jobbnummer 5270090
Observera att sista ansökningsdag har passerat.