Administrativa assistenter till nystartad enhet inom Socialkonto
Ekerö kommun, Administrativa enheten / Administratörsjobb / Ekerö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Ekerö,
Botkyrka,
Salem,
Södertälje,
Huddinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ekerö kommun, Administrativa enheten i Ekerö EKERÖ KOMMUN är en växande småstad 1 mil från Stockholms innerstad. I en nära framtid, och när "Förbifart Stockholm" är klar, kommer Ekerö att vara länets mest attraktiva kommun att bo och verka i. Utöver lugnet, naturen och närheten till stadspulsen så erbjuder Ekerö en professionell kommunal organisation med korta beslutsvägar och en stark drivkraft att "ständigt göra allt lite bättre". Vill du jobba i småstaden intill storstaden? Ta chansen att bli en del av Ekerös spännande utveckling!
Vill du vara med och utveckla socialkontorets nya administrativa enhet? Har du erfarenhet av att jobba inom administration? Tycker du om att jobba tillsammans med andra?
Ekerö kommun satsar nu på att utveckla det administrativa stödet på socialkontoret!
Socialkontorets ansvarsområden innefattar äldreomsorg, insatser till personer med funktionsnedsättningar samt individ- och familjeomsorg. Socialkontoret består av de fem enheterna barn och ungdomsenheten, vuxenenheten, enheten för äldre och personer med funktionsnedsättning, integrationsenheten samt den från våren nystartade administrativa enheten.
Den administrativa enhetens huvudsakliga uppdrag är att svara för det administrativa uppdraget på kontoret, ge administrativt stöd och service till chefer, handläggare samt medborgare och brukare. Då enheten är nystartad kan arbetsuppgifterna komma att förändras utifrån verksamheternas behov.
Publiceringsdatum2016-08-26ArbetsuppgifterVi söker nu två administrativa assistenter inom följande områden:
Ekonomi
Som ekonomiassistent kommer du tillsammans med andra ekonomiassistenter bland annat ansvara för kontorets fakturahantering, avgifter, framtagande av statistik och beslutsunderlag samt avstämningar mot budget. Även andra arbetsuppgifter kan förekomma, så som beställningar, avrop/upphandlingar och andra efterfrågade arbetsuppgifter.
Vi söker dig med lägst gymnasial utbildning med ekonomisk inriktning eller som arbetsgivaren bedömer likväldig eller lämplig. Erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete ses som meriterande, likaväl erfarenhet av att arbetat inom kommunen. Du trivs med ett stundtals högt arbetstempo, har förmåga att prioritera och klarar av att ta hand om och ansvara för flera uppgifter samtidigt.
Kansli
Kansliet kommer att ansvara bland annat för kontorets handlingar, posthantering, arkivering och andra administrativa uppgifter. Du kommer bland annat att hantera kontorets arkiv, utlämnande av handlingar samt övriga förekommande uppgifter.
Även här söker vi dig med lägst gymnasial utbildning eller vad arbetsgivaren bedömer likvärdig eller lämplig. Erfarenhet av arkivering och registrering samt kunskap om offentlighetsprincipen och sekretesslagen ses som meriterande.
Du kommer så småningom även jobba i kontorets reception och ta emot besökare.
Som kontorets ansikte utåt är det viktigt att du har ett gott bemötande och får våra besökare att känna sig välkomna.
KvalifikationerFör båda befattningarna förutsätter vi att du som person är du ansvartagande, noggrann, strukturerad och trivs med att arbeta i ett tidvis högt tempo. Du kan arbeta självständigt och är duktig på att prioritera och driva arbetet framåt. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och se lösningar istället för hinder. Du är serviceinriktad och kan samarbeta väl med dina kollegor och samarbetspartners. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Vi erbjuder ett spännande och utvecklande arbete där det finns stora möjligheter att utifrån enhetens uppdrag utveckla dina arbetsuppgifter.
ÖVRIGT
Ekerö kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och en arbetsplats för alla utifrån de behov av kompetens som verksamheten ställer.
Vi erbjuder friskvårdsbidrag och har rökfri arbetstid.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Ekerö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Ekerö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast efter överenskommelse. Vi kommer att påbörja urval och intervjuer under ansökningstiden.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-09-25
Ange följande referens när du ansöker: C7983/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJenny Ekdahl, Enhetschef 08-124 571 85
Facklig kontaktLina Lund, SSR 08-124 571 00
FöretagEkerö kommun, Administrativa enheten
AdressEkerö kommun, Administrativa enheten
Box 205
17823 EKERÖ
KontorsadressTappströmsvägen 2 EKERÖ
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3014355
Observera att sista ansökningsdag har passerat.