Administrativ verksamhetsutvecklare till kanslienheten

Linköpings kommun / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linköpings kommun i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Norrköping, Sundbyberg eller i hela Sverige

Om Kommunledningsförvaltningen
I en stor och innovativ kommun som Linköping har Kommunledningsförvaltningen en viktig central samordnande roll. Genom att ge service och stöd till medborgare, företag, organisationer och andra förvaltningar skapas goda möjligheter att utveckla och förverkliga idéer.

Att arbeta inom denna mångfacetterade förvaltning är att vara med och göra skillnad - att faktiskt påverka samhällsutvecklingen. De många olika uppdragen berör de flesta linköpingsbors liv och bidrar med ett långsiktigt perspektiv till bland annat ökad social och ekologisk hållbarhet samt förbättrad tillgänglighet i samhället.

Inom förvaltningen ryms allt från framåtblickande strategiarbete, modern kommunikation och effektiv administration till ett ambitiöst arbete med kompetensförsörjning samt trygghet och säkerhet i hela kommunen. Allt det där grundläggande som behövs i en kommun som växer och utvecklas.

Om arbetsplatsen

Tjänsten är placerad på Kommunledningsförvaltningens kanslienhet som utför ett grundläggande arbete för demokrati och rättssäkerhet genom att arbeta för att möjliggöra allmänna val, beslut i demokratisk och rättssäker ordning samt offentlighet och insyn i kommunens verksamhet.

Kanslienheten består av kanslichef, kommunsekreterare, registratorer, verksamhetsutvecklare samt valadministratör och har huvudansvaret för kommunstyrelsens diarium och sekreterarskap, kommunens ärendeberedningsprocess, ärende- och dokumenthanteringssystemet W3D3 samt de allmänna valen. Dessutom ansvarar kanslienheten för kommunens nämnds- och registratorsnätverk och jobbar med kommunala utredningar av olika slag.

Som administrativ verksamhetsutvecklare på Kommunledningsförvaltningen tillhör du kanslienheten och är underställd kanslichefen. Inom området finns en digital verksamhetsutvecklare som är en viktig samverkanspartner inom området digitalisering och administration.

Publiceringsdatum
2018-08-31

Dina arbetsuppgifter
I uppdraget som administrativ verksamhetsutvecklare ansvarar du för att samordna, planera och följa upp förvaltningen av kommunens ärende- och dokumenthanteringssystem W3D3. Du driver utvecklingen av W3D3 och utformar arbetssätt där W3D3 kan vara ett stöd utifrån verksamheternas behov.

I arbetsuppgifterna ingår även bland annat att:

• bidra till att information i systemet W3D3 ska kunna tillgängliggöras för allmänhet och politiker
• ansvara för att utbildning i W3D3 anordnas för olika användargrupper
• arbeta för en sammanhållen och digitaliserad nämndadministration
• vara objektspecialist för W3D3 enligt kommunens förvaltnings- och portföljstyrningsmodell PM3
• genomföra omvärldsbevakning inom området för dokument-och ärendehantering.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieutbildning inom det område arbetsgivaren bedömer relevant. Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna inom administration. Vidare har du även erfarenhet av kommunal verksamhet.

Vi ser även att du har mycket goda datakunskaper liksom god kunskap i Officepaketet. Vidare har du förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift då arbetet bland annat innefattar dokumentation. Erfarenhet av att arbeta i projekt samt kunskap om ärende- och dokumenthanteringssystemet W3D3 eller motsvarande är meriterande.

Som person söker vi dig som är ansvarstagande, strukturerad och har förmågan att driva dina processer självständigt. Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat liksom samarbetar väl med de kontakter som förekommer i din yrkesroll. Du är trygg i dig själv och förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen.

Information om tjänsten
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 1596

Om Linköpings kommun
I Linköpings kommun är idéer och innovation centralt. Det är nämligen idérikedomen hos kommunens engagerade och inflytelserika medarbetare som ger Linköping möjligheten att utvecklas och vara en av Sveriges snabbast växande städer. Här är kreativitet, mångfald och jämställdhet minst lika viktigt som att ligga i framkant när det gäller världsledande högteknologi och nytänkande forskning. Tillsammans förbättrar vi våra invånares vardag och framtid. Linköping - Där idéer blir verklighet.

För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här:linkoping.se

Varaktighet, arbetstid
Dagtid 100%

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Olivia Netz, HR-konsult Olivia.Netz@linkoping.se 013- 20 70 35
Frida Törnqvist, Kanslichef Frida.Tornqvist@linkoping.se 013-208435
Britt-Marie Sandström, Facklig företrädare Vision britt-marie.sandstrom@linkoping.se 013-207140
Janin Tekkeden, Facklig företrädare, SACO 013-20 67 80

Företag
Linköpings kommun

Adress
Linköpings kommun
Linköpings kommun, Kommunledningsförvaltningen
58181 Linköping

Kontorsadress
Storgatan 43, 582 23, Linköping

Jobbnummer
4321442

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linköpings kommun: