Administrativ samordnare till verksamhetskontoret
Örebro kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro,
Kumla,
Nora,
Ljusnarsberg eller i
hela Sverige Nämnden för Funktionshindrade har ett verksamhetskontor på Drottninggatan 38, som i sitt uppdrag skall vara ett administrativt stöd till verksamheterna och dess chefer. En av våra fyra administrativa samordnare skall nu vara tjänstledig och vi behöver en vikarie för henne.
OM BEFATTNINGEN
Arbetet som administrativ samordnare innebär att ge service, förmedla kunskaper och vara ett bollplank och stöd till chefer i olika administrativa frågor. Du kommer att ingå i ett team med fyra administrativa samordnare som är direkt underställda kontorschefen.
HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER
• Kontinuerligt stödja och samordna verksamheternas olika processer
• Fungera som bollplank åt enhetscheferna
• Analysera och följa upp t ex ekonomi, stödbehov mm
• Delta i arbetet med förekommande enkäter och undersökningar
• Bistå i arbetet med budget, verksamhetsplaner och utredningsarbete
• Arbeta fram underlag inför möten, skriva rapporter och PM
• Delta i planeringen och genomförandet av utbildningsinsatser
• Medverka vid upphandlingsprocesser
• Leda projekt och verkställa uppgifter åt chefer
• Framtagande av metoder/arbetssätt för att säkerställa kvaliteten på verksamheternas innehåll
• Marknadsföring och information
• Utvecklingsarbete och aktiv omvärldsbevakning
• Samordna de i övrigt förekommande administrativa uppgifterna inom verksamhetsområdet
Inför år 2010 har områdescheferna angett ett "styrkort" för samtliga verksamheter för att förenkla kvalitetsarbetet, förbättra brukarfocus samt förnya kompetensen. Den aktuella tjänsten kommer under det närmaste året att inneha ett större övergripande samordnande uppdrag som bla innebär ett uppföljningsarbete där våra brukares upplevelse av våra insatser är i fokus.
KOMPETENSKRAV
• Relevant utbildning från högskola eller universitet, gärne med inriktning mot funktionshinder.
• Erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete
• Goda kunskaper inom office-paketet.
• Goda kunskapet i LSS-lagstiftningen
Du är serviceinriktad, har en god organisationsförmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du är självständig i ditt arbete, har en god samarbetsförmåga och tar ansvar för att utveckla ditt uppdrag efter verksamhetens bästa. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT MERITERANDE
• Erfarenhet från verksamhet inom funktionshinder.
• Erfarenhet av kvalitets- och utvecklingsarbete i metoder och uppföljning.
• Erfarenhet av projektledning.
• Erfarenhet av brukarkontakter inom verksamhetsområdet
• Erfarenhet av dokumentation i DocIT.
SYSSELSÄTTNINGSGRAD OCH VARAKTIGHET
Visstid t.o.m. 2011-07-31, 100 %
ANTAL PLATSER
1
FACKLIG INFORMATION
SACO: Ove Carlsson,019-214079
SKTF: Jan O Andersson, 019-211202
ANSÖKAN
Örebro kommun använder sig av ett elektroniskt rekryteringsverktyg i denna rekrytering. Vi önskar att du lämnar din ansökan via länken nedan.
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Publiceringsdatum2010-12-28Arbetstider och omfattningTidsbegränsad, 100%
ErsättningIndividuell
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-01-11
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktStefan Kailing, kontorschef, 019-211057
FöretagÖrebro kommun
AdressÖrebro kommun
Box 30000
70135 Örebro
Jobbnummer 810755
Observera att sista ansökningsdag har passerat.