Administrativ samordnare till hemtjänst Natt centrala
Östersunds Kommun / Administratörsjobb / Östersund
2025-10-24
Visa alla administratörsjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Östersunds Kommun i Östersund Är du en flexibel person som tycker om att hjälpa andra? Då kan detta vara jobbet för dig! Vi söker nu en administrativ samordnare till hemtjänst Natt centrala vid Vård- och omsorgsförvaltningen i Östersunds kommun.
Hemtjänst natt har tillsammans med fyra andra hemtjänstgrupper sina kontor på Österäng i centrala Östersund. I samma byggnad finns även distriktssköterskor, arbetsterapeuter och fysioterapeuter, vilket möjliggör ett nära samarbete. Du kommer att vara anställd som samordnare för hemtjänst natt, men uppdraget innefattar även att du vid behov kommer att stötta upp och hjälpa samordnare på andra hemtjänstgrupper. Arbetstiderna för tjänsten är dagtid på vardagar.
Hos oss kommer du ingå i ett engagerat arbetslag på en trevlig arbetsplats. Här finns även goda möjligheter till samarbete med andra samordnare inom hemtjänsten. Dels genom en kontinuerlig kontakt i det dagliga arbetet samt genom gemensamma träffar. Där finns utrymme för både erfarenhetsutbyte och kollegialt stöd.
Ditt nya jobb
På hemtjänst natt arbetar vi för att säkerställa en trygg och kvalitativ vård till hemtjänstens medborgare under nattetid. Enheten arbetar i dagsläget mot 10 olika hemtjänstgrupper som finns i centrala Östersund, Torvalla och på Frösön.
Du kommer arbeta tillsammans i ett team bestående av enhetschef, samordnare, undersköterskor, vårdbiträden, distriktssköterskor, fysioterapeut och arbetsterapeut. Som administrativ samordnare är du direkt underställd enhetschef och har en central roll i att planera och organisera det dagliga arbetet i hemtjänsten. Det innefattar att schemaplanera, bemanna, stötta hemtjänstpersonalen i deras arbete, boka in utbildningar samt planera för- och boka in timvikarier vid frånvaro. Du kommer att ha mycket kontakt med samordnarna på hemtjänstgrupperna för dagpersonal, för att ta emot information som berör nattpersonalen.
Rollen kräver att du trivs med att ha många sociala kontakter då du i det dagliga arbetet har kontakt med medborgare, deras anhöriga, och samordnar med andra verksamheter som berör medborgarna. Det kan till exempel vara med sjukvårdspersonal och biståndshandläggare. En annan viktig arbetsuppgift är att administrera i olika verksamhetssystem såsom Heroma, Kompanion och Viva.
Vanliga arbetsuppgifter
Arbetet innehåller administrativa uppgifter och innebär såväl ett självständigt arbete och ett nära samarbete med enhetschef, sektorsadministratör och övriga medarbetare inom enheten samt med andra parter. Med din helhetssyn, goda omdöme och tydliga kommunikation ser du till att det dagliga arbetet på enheten fungerar. Det kan exempelvis innebära att:
• Bemanna och schemaplanera utifrån ekonomiska ramar/beslutade timmar
och fastställda arbetstidslagar
• Planera introduktion för nyanställda och praktikanter
• Vara delaktig i enhetens verksamhetsplanering, ekonomi och uppföljningar
• Administrera i verksamhetssystem
• Kommunicera med biståndshandläggare, medborgare och deras anhöriga
• Samarbeta med enhetens team bestående av chef och legitimerad personal
• Följa och implementera beslut och riktlinjer
• Planera medborgares insatser
Din kompetens
Krav
• Gymnasial utbildning
• Arbetslivserfarenhet från äldreomsorg
• Mycket goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift
• Mycket god datorvana
Meriterande
• Undersköterskeutbildning eller vårdbiträdesutbildning
• Erfarenhet av administrativt arbete
• Erfarenhet av arbete i verksamhetssystemen Viva, kompanion, Heroma
Vi söker dig
Vi söker dig som är lugn, stabil och serviceinriktad. Du har lätt för att samarbeta och kan relatera till andra människor på ett lyhört sätt. Det är viktigt att du är kommunikativ och tillmötesgående samt har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Som person är du strukturerad och kan planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och kan fatta snabba beslut även vid begränsad information. I rollen behöver du även vara flexibel då dina arbetsuppgifter kan variera och eftersom du ibland även stöttar upp för samordnare på andra enheter.
Så går rekryteringen till
Intervjuer kan ske löpande. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Det ber vi dig komplettera med om det blir aktuellt med en intervju.
Östersunds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.
Vad erbjuder vi?
Östersunds kommun erbjuder dig förmåner så som betald semester från första anställningsåret, semesterväxling, friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme. Via vår förmånsportal får du ta del av oberoende pensionsrådgivning och en mängd rabatter och erbjudanden. Du kan dessutom få snabbt och professionellt stöd från olika specialister, som till exempel psykologer, jurister och ekonomer, genom tjänsten Personalstöd. Du kan läsa mer om våra förmåner på vår hemsida:
https://www.ostersund.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/sa-har-jobbar-vi/lon-och-formaner.html Om Vård- och omsorgsförvaltningen
Att jobba med hjärtat hos oss på Vård- och omsorgsförvaltningen innebär att du bidrar till att skapa enklare, rikare och tryggare liv för invånarna i Östersund. Vi arbetar med människor i alla åldrar och strävar efter att alltid göra skillnad i vardagen. Det är viktigt. På riktigt.
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-11-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Östersunds kommun (org.nr 212000-2528),
https://www.ostersund.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html Arbetsplats Östersunds Kommun
Kontakt Enhetschef
Inga-Lill Borgefjäll
inga-lill.borgefjall@ostersund.se 063 - 14 46 03 Jobbnummer 9573950