Administrativ samordnare
Borås Stad / Administratörsjobb / Borås
2015-12-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ samordnare" (publicerad 2019-05-07) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Borås Stad i Borås till Stadsdelsförvaltningen Norr. Sista dag att ansöka är 2016-01-10.
(Ref nr 44:2015:218)
I Stadsdelsförvaltningen Norr är vi ca 2 000 medarbetare som arbetar för medborgarnas bästa i centrum, Fristad och Sjöbo. Vi erbjuder en lärande organisation där alla har möjlighet att utvecklas både som individer och i sin yrkesroll. Målet är att våra medarbetare ska trivas och känna stolthet.
Anställningsvillkor: Tjänsten är en allmän visstidsanställning på heltid t.o.m. 2016-12-31 med möjlighet till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse.
Stadsdelsförvaltning Norr söker administrativ samordnare.
Arbetsuppgifter: Som samordnare har du en nyckelfunktion och du ska i nära samarbete och i samråd med enhetscheferna, planera och organisera det dagliga arbetsflödet i verksamheten. Arbetet innefattar bland annat personalförsörjning, sjuk-/ledighetshantering, semesterplanering, schemaläggning, lönehantering, samt övriga administrativa arbetsuppgifter.
Du ska fungera som 'spindeln i nätet' och kommer att arbeta med att samordna, följa upp och att se till att bemanning och arbetsflödet fungerar. Du medverkar i analyser och i utvecklingen av verksamheten, och arbetar självständigt fram effektiva lösningar utifrån satta mål.
Kvalifikationer: Du har en högskole- eller KY-utbildning med inriktning mot adminstration samt minst två års dokumenterad administrativ erfarenhet som samordnare eller liknande befattning. I verksamheten möter du bland annat brukare, anhöriga och medarbetare. Det är därför viktigt att du har en väl utvecklad kommunikationsförmåga och servicekänsla samt trivs med att ha många personliga kontakter.
Du har ett självständigt sätt att arbeta och vi ser gärna att du har en stark drivkraft att hitta nya vägar och arbetssätt. Med hjälp av god struktur och planering ser du möjligheter och lösningar samt har en förmåga att se verksamheten utifrån olika perspektiv. Du är en van schemaläggare och duktig på logistik. Du är engagerad och har förståelse för hur du ska planera verksamhetens bemanning utifrån ett helhetsperspektiv, samt hur planeringen hör samman med verksamhetens ekonomi.
Du har en gedigen datavana och en mycket god förmåga att uttrycka dig i det svenska språket i såväl tal som skrift. Meriterande är om du har kunskaper i följande IT-system; Heroma, Vikariebanken, Time Care, Viva och Agresso. Som person är du självgående och trivs med att arbeta under ett högt tempo samt under tidspress. Du brinner för kontaktskapande och att lösa problem som uppstår löpande. God samarbetsförmåga, positiv inställning och ett helhjärtat engagemang ser vi som nödvändiga personliga egenskaper.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Upplysningar lämnas av biträdande områdeschef Viliana Markova tfn 033-35 53 84. Fackliga företrädare för Kommunal når du på tfn 033-35 77 05.
Välkommen med din ansökan senast 2016-01-10.
Varaktighet, arbetstid
Allmän visstidsanställning Tillträde enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2015-12-18ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-10
Ange följande referens när du ansöker: 44:2015:218
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBorås Stad
AdressBorås Stad
Stadsdelsförvaltningen Norr
50180 Borås
KontorsadressSe vår hemsida
www.boras.seÖvriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2585072
Observera att sista ansökningsdag har passerat.