Administrativ koordinator
Göteborg & Co / Administratörsjobb / Göteborg
2017-06-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ koordinator" (publicerad 2017-06-27) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborg & Co i Göteborg Göteborg & Co har till uppgift att marknadsföra och medverka i utvecklingen av Göteborg som turist-, mötes- och evenemangsstad. Ägare är Göteborgs Stadshus AB som är en del av Göteborgs Stad. Läs mer på goteborgco.se
Tjänsten som administrativ koordinator innebär administrativt stöd till AO för Privatturism som t.ex. resultatrapporter och nyhetsbrev, externa och interna relationer, framtagning av material, utskick och insamling av text och bilder från intressenter. Vidare innefattar rollen praktisk assistans till arbetsgruppen inom Privatturism.
Arbetsuppgifterna spänner över flera områden, bl.a.: Affärsutveckling Shopping, Affärsutveckling Projektledning (möjliggöra) som ex Höststaden och framtagning av nya produkter/reseanledningar. Du kommer även fungera som ett stöd till projektledning Kryssning.
Som administrativ koordinator kommer du att arbeta med Compis: löpande uppdatering i systemet. Dessutom kommer arbetet att innebära att förbereda sitevisits, ansvara för uppdateringar i kunddatabas och research, informationssökning och uppdatering av fakta.
Publiceringsdatum2017-06-21KvalifikationerDu som söker tjänsten har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna inom turismindustrin. Du har erfarenhet och goda färdigheter av administrativt arbete. Vidare har du intresse för siffror och statistik och är duktig på hantera flera projekt samtidigt. Det är viktigt att du kan ta eget initiativ och kan arbeta självständigt och strukturerat. Det är en fördel om du har goda kunskaper om Göteborg och dess utbud.
Du har relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande, goda datakunskaper (MS Office) samt goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift. Du har även erfarenhet av InDesign, Photoshop och Episerver.
Som person är du flexibel och noggrann med sinne för de små detaljerna. Du tycker om att arbeta i team och är generös med din kompetens i samverkan med andra. Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna.
Övrigt
Tjänsten är en visstidsanställning med start i augusti 2017 och sträcker sig fram till december 2017. Ansökan sker via goteborgco.se senast 2017-02-02. Vid frågor kring tjänsten kontakta Birgitta Bergqvist, chef Privatturism, via 031-368 40 00.
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-07-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGöteborg & Co
AdressGöteborg & Co
Mässans gata 8
41251 GÖTEBORG
KontorsadressMässans gata 8
Jobbnummer 3569583
Observera att sista ansökningsdag har passerat.