Administrativ inköpare till kund i Huddinge
Jobzone Stockholm AB / Inköpar- och marknadsjobb / Huddinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Huddinge,
Botkyrka,
Stockholm,
Salem,
Ekerö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jobzone Stockholm AB i Huddinge,
Stockholm,
Solna,
Danderyd,
Södertälje eller i
hela Sverige Om Jobzone
Jobzone är det lokala bemanningsföretaget som jobbar nära dig med personaluthyrning och rekrytering. Vår vision är att skapa framgång för individer och organisationer och ända sedan starten 2002 har vårt mål varit att vara branschens mest attraktiva arbetsgivare. De flesta av våra 50 kontor i Sverige och Norge drivs av engagerade egna företagare på den lokala marknaden. Vi kan det vi gör och kombinerar det stora företagets leveranssäkerhet med det lilla företagets personliga bemötande.
Att vara branschens mest attraktiva arbetsgivare betyder för oss att du som medarbetare blir mycket väl omhändertagen av oss på Jobzone. Självklart är vi auktoriserade, har kollektivavtal, försäkringar mm. Dessutom har vi kontinuerliga evenemang som gör att vi lär känna varandra under trivsamma former. Vi vet att det är du som medarbetare som skapar framgång för Jobzone varför vi är väldigt måna om att du ska trivas hos oss.
Vår Kund
Vår kund är ett anrikt agenturbolag som sedan 1976 specialiserat sig på import av högklassiga kryddor, heta såser och smakrika delikatesser från Asien och USA. Varje år importerar företaget ca 130 containrar med varor från ca 15 olika länder.
Lager och kontor med eget provkök ligger idag i Huddinge ca 10 minuters promenad från Huddinge centrum.
För att möta den växande efterfrågan på marknaden har kunden beslutat att förstärka organisationen med en administrativ inköpare.
Publiceringsdatum2015-11-25ArbetsuppgifterI dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
• Avrop av varor från fasta leverantörer i Asien och Europa
• Administrera orderbekräftelser och priskontroll från leverantörer
• Leverantörskontakt gällande förpackningsändringar, EAN-koder och prisjusteringar.
• Dagliga inköps- och statistikberäkningar
• Bokning och bevakning av containertransporter
• Upphandling av containertransporter
• Sammanställning av månadsstatistik för olika leverantörer
• Inköpsplanering i samråd med VD
• Registervård av lagerartiklar och andra administrativa uppgifter
• Ordermottagning på telefon, mejl och via Exter (ordersystem på Internet)
• Medverka på mässor och andra event.
• Hålla sociala medier uppdaterade.
• Andra förekommande arbetsuppgifter gällande administration och försäljning.
Arbetstider
Kontorstid vardagar
KvalifikationerTidigare erfarenhet som inköpare är ett krav för att lyckas i denna tjänst. Som person behöver du vara noggrann, ordningsam och metodisk. En fixare som löser problem och snabbt hittar nya lösningar eller nya rutiner, samt vara utåtriktad, positiv och ha lätt för att ta kontakt med nya människor.
Gymnasiekompetens, flytande svenska och engelska i tal och skrift, körkort samt goda datakunskaper i Microsoft Word och Excel.
Meriterande
Vi tror att du har stort matintresse och trivs med att jobba i en mindre organisation där alla hjälps åt för att driva företaget framåt.
Erfarenhet som inköpare inom livsmedelsbranschen är en stor merit.
Datakunskaper i vårt ekonomisystem Visma SPCS, ordersystem Exter och bildprogram som Photoshop.
Tillsättning
Omgående eller efter överenskommelse.
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-09
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1076
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFredrik Ljungar 0701678503
FöretagJobzone Stockholm AB
AdressJobzone Stockholm AB
Arenavägen 47, 6 tr
12177 Johanneshov
KontorsadressArenavägen 47, 6 tr, Johanneshov
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2545349
Observera att sista ansökningsdag har passerat.