Administrativ handläggare till Skolinspektionen i Stockholm
Statens Skolinspektion / Administratörsjobb / Stockholm
2020-01-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ handläggare till Skolinspektionen i Stockholm" (publicerad 2020-08-28) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Skolinspektion i Stockholm,
Linköping,
Göteborg,
Lund,
Umeå eller i
hela Sverige Skolinspektionen arbetar för en skola där alla barn, elever och vuxenstuderande oavsett kön får en god kvalitet i sin utbildning, en likvärdig utbildning och kunskaper i en stimulerande och trygg miljö. Alla barn, elever och vuxenstuderande ska få möjlighet att utvecklas så långt som möjligt utifrån sina förutsättningar. Verksamheten innehåller fem grenar: regelbunden tillsyn, regelbunden kvalitetsgranskning, tematisk kvalitetsgranskning, tillsyn utifrån individärenden samt bedömning av tillstånd för fristående skolor. Vi finns på orterna Göteborg, Linköping, Lund, Stockholm och Umeå.
Administrativ handläggare till Skolinspektionen i Stockholm
Välkommen till oss och ett meningsfullt arbete!
Är du en strukturerad och serviceinriktad person som vill arbeta med varierande arbetsuppgifter? Då är arbetet som administrativ handläggare på Skolinspektionen helt rätt för dig. Den administrativa handläggarens viktigaste roll är att vara behjälplig och stödja våra chefer på huvudkontoret med olika administrativa uppgifter samt samordna och driva egna projekt. Avdelningarna som ingår på huvudkontoret är verksamhetsstöd och juridik, kommunikationssekreteriatet, analys och statistik, kommunikationssekreteriatet samt en GD-stab. Tjänsten är placerad på verksamhetsstöd och juridik.
Du har en hög grad av integritet och känner dig bekväm med att arbeta självständigt och periodvis även i högt tempo, vilket fordrar att du är mycket välorganiserad och har bra kommunikations- och nätverksfärdigheter.
Publiceringsdatum2020-01-17Dina arbetsuppgifter• Samordna och planera möten såsom myndighetens administrationsmöten, avdelningsmöten, inklusive researrangemang, agendaplanering och koppling mellan alla mötesdeltagare
• Söka och samla in data, sammanställa och kvalitetssäkra rapporter samt följa upp planer och aktiviteter
• Ansvara för att upprätta och upprätthålla olika former av dokument och presentationer
• Initiera och driva utvecklingsarbete inom dina arbetsområden
• Koordinera och organisera kalender, konferenser och evenemang
• Ansvara för protokollföring
• Hantering av fakturor, tidrapporter, resekostnader mm
• Bistå med stöd och hjälp vid inköp samt inför revisioner
• Stödja Överklagandenämnden med diarieföring, utskick etc. samt vid semestrar och andra ledigheter vara ett stöd till Rättsenheten och övrig verksamhet på huvudkontoret.
För att lyckas i yrkesrollen som administrativ handläggare ska du vara serviceinriktad, ha ett proaktivt fokus och uppskatta utmaningen i att stödja huvudkontorets chefer. Du behöver vara en person som tar egna initiativ och tar fullt ansvar för alla arbetsuppgifter. Vidare behöver du vara duktig på att organisera, strukturera och prioritera ett brett spektrum av administrativa frågor på ett effektivt sätt, ha mycket goda datorkunskaper och obehindrat hantera svenska i tal och skrift. Det är viktigt att du har vilja att lära och förstå Skolinspektionens verksamhet.
KVALIFIKATIONER
Du har:
• Gymnasieexamen företrädelsevis från handels- och administrationsprogrammet eller motsvarande utbildning för vuxna från kommunal vuxenutbildning eller från en folkhögskola alternativt annan motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Mångårig erfarenhet av att ha arbetat med motsvarande arbetsuppgifter
• God datorvana med goda kunskaper exempelvis i Outlook, Word, Excel och Powerpoint
• Flytande kunskaper i svenska
Det är meriterande med
• Eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning
• Arbetserfarenhet av avtalshantering
• Erfarenhet av att tidigare arbetat i statlig verksamhet
Som person
• Är du serviceinriktad och metodisk samt uppskattar att skapa ordning och reda
• Är du självständig och kan se var din insats behövs samtidigt som du är bra på att samarbeta med andra
• Är du flexibel utan att ge avkall på kvaliteten i arbetet
• Tar du dig an uppgifterna med intresse, nyfikenhet och gott omdöme.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Tjänsten
Tjänsten är en heltidstjänst, tills vidare. Tillträde enligt överenskommelse.
Vi tillämpar provanställning 6 månader.
Så ansöker du Klicka på knappen ansök nedan, bifoga personligt brev och cv med bild. Sista ansökningsdag är den 26 januari, 2020. Ansökan har dnr 2020:474.
Frågor
Kontakt För upplysningar, kontakta HR-chef Ann Stadberg, för frågor angående rekryteringsprocessen, kontakta HR-partner Marjut Thelin. Båda nås via växeln 08 586 080 00.
Fackliga företrädare Anders Löfgren (Saco) tfn +46 8 586 086 95, Mattias Friström (Fackförbundet ST) tfn +46 8-586 080 00.
Inför rekryteringen har Skolinspektionen tagit ställning till rekryteringskanaler och
marknadsföring, vi undanber oss därför kontakt från försäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-01-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStatens Skolinspektion
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Statens Skolinspektion (org.nr 202100-6065),
http://www.skolinspektionen.se/ Arbetsplats Skolinspektionen
Jobbnummer 5047769
Observera att sista ansökningsdag har passerat.