Administrativ chef med ekonomiansvar
PerformIQ / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos PerformIQ i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Huddinge eller i
hela Sverige PerformIQ
Företagspresentation
Shoemed säljer funktionella arbetsskor i Sverige. Vi säljer våra skor gentemot privata och offentliga företag, via webben och i vår butik. Shoemed expanderar och erbjuder nu en utmanande och spännande position i ett växande företag med stora möjligheter.
Tjänstebeskrivning
Som administrativ chef med ekonomiansvar på Shoemed arbetar du direkt under VD och har fullt ansvar för företagets administration och ekonomi. Till en början handlar en stor del av arbetet om fakturering, som kan hanteras antingen genom webbsystemet eller det interna systemet. Övriga ekonomiska arbetsuppgifter handlar om kund- och leverantörsreskontra samt hela bokföringen. Du ska utveckla de befintliga processerna gällande administration och ekonomi, det är också ditt ansvar att implementera dessa i organisationen.
Shoemed är ett litet företag där samtliga medarbetare förväntas hjälpa till där det finns behov, och vara företagets ansikte utåt. Vid vissa tillfällen kan arbetet även handla om att hjälpa till i butiken eller på lagret för att packa ihop order till kund. Du är en viktig del av företaget och bidrar med dina tankar och idéer för företagets fortsatta utveckling. Med tiden kan denna tjänst utvecklas och du kan få ännu mer ansvar, såsom personalansvar.
Shoemed är just nu inne i en expansiv fas och planerar att etablera sig i Norge, Finland och Danmark inom kort, resor till de nya butikerna kan förekomma vid enstaka tillfällen.
Krav på person
För att vara rätt person för denna tjänst ser vi att du har dokumenterad erfarenhet av en samordnande roll samt har god erfarenhet av ekonomi och då främst fakturering, genom utbildning och tidigare yrken. Du har kunskaper och erfarenhet av bokföring. Dina datorkunskaper är goda, främst i Excel. Vi tror att du även har någon bakgrund inom försäljning, kanske från en butik, och därmed har ett naturligt, säjande, förhållningssätt.
Som person är du prestigelös och trivs i en föränderlig miljö där beslut kan förändras från dag till dag. Du har "skinn på näsan" och är trygg i dig själv. Vidare är du strukturerad och ansvarstagande. Du är en positiv person som fokuserar på möjligheter istället för problem. Du är social och relationsbyggande och trivs i kontakt med människor.
Tjänsten som administrativ chef är en nyrekrytering och kan komma att utvecklas med tiden. Till en början kan tjänsten omfatta 60-80% och sedan utvecklas till en heltidstjänst. Du som söker tjänsten kanske är på väg tillbaka till arbetslivet efter en föräldraledighet och vill trappa upp din arbetstid?
Vi ser det som meriterande om du tidigare tillhört föreningslivet/idrottsrörelsen, ange gärna vilken idrott/förning som har varit aktuell för dig och på vilket sätt detta har påverkat dig som person. Den personliga lämpligheten är avgörande vid tillsättningen av tjänsten.
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: 60-100%, rekrytering
Arbetstid: Enligt schema, flexibel arbetstid
Plats: Centrala Stockholm
I denna rekrytering samarbetar vi med PerformIQ. Eventuella frågor besvaras av Åsa Almgren Rekryteringskonsult, på 08-410 571 14 eller
asa.almgren@performiq.se . Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar ej emot ansökningar via e-post. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2013-01-21Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-02-28
Ange följande referens när du ansöker: 580
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktÅsa Almgren 08-410 57 114
asa.almgren@performiq.seFöretagPerformIQ
AdressPerformIQ
Birger jarlsgatan 34
11429 Stockholm
Jobbnummer 1443336
Observera att sista ansökningsdag har passerat.