Administrativ assistent till Vattenverket/Reningsverket

Örebro kommun / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro, Kumla, Nora, Ljusnarsberg eller i hela Sverige

Ref.nr: Tn 3768/2015

Örebro är Sveriges sjunde största kommun och har drygt 140 000 invånare med 165 olika nationaliteter.

Vattenverket och Reningsverket är två av fem enheter inom VA-verksamheten. Vi är ca 35 medarbetare på två arbetsplatser.

Inom hela VA-verksamheten arbetar cirka 110 medarbetare i sex enheter och vi har många spännande utmaningar framför oss. Vi planerar bl.a. för att bygga ett nytt vattentorn, vi inför kväverening på Reningsverket, vi arbetar för att öka förnyelsetakten och det förebyggande underhållet på ledningsnätet, samtidigt arbetar vi aktivt med att öka vår kunddialog och möta framtidens kundbehov.

VA-verksamheten är en del av Tekniska förvaltningen i Örebro kommun. På Tekniska förvaltningen arbetar cirka 450 personer och ett av förvaltningens viktigaste uppdrag är att ge örebroarna en god kommunalteknisk service. Miljöhänsyn, god ekonomi och kvalitet är grundstenarna i vår verksamhet. Förutom Vatten- och avloppsverksamheten ansvarar Tekniska förvaltningen även för gator vägar, trafik, torg, parker, avfall, kommunens fordon, intern posthantering samt utveckling, drift och support av kommunens IT-system.

Publiceringsdatum
2015-09-07

Dina arbetsuppgifter
Till Vattenverket och Reningsverket söker vi nu en administrativ assistent. Tjänsten är uppdelad på  två arbetsplatser, vilket innebär 2-3 dagar per arbetsplats och vecka. Fördelningen planeras efter arbetsuppgifter med eget upplägg tillsammans med chef. Arbetsuppgifter åt hela VA-verksamheten kan också förekomma.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Ekonomisk uppföljning och administration i produktion och projekt.
• Administrativ support till chefer och medarbetare i olika verksamhetssystem.
• Fakturahantering, arkivhantering, mötesplanering m m.

Kompetenser
• Avslutad gymnasieutbildning med inriktning administration, ekonomi eller motsvarande
• Körkort behörighet B

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande
• Erfarenhet av självständigt och varierat arbetssätt med god organisationsförmåga.
• Erfarenhet från ekonomiarbete.

Anställningens omfattning
Tillsvidareanställning 100 %, Tillträde 1 november 2015, 1 tjänst.

Facklig information
Vision: 019-21 11 93
SACO: 019-21 30 96

Så ansöker du
Örebro kommun använder sig av ett elektroniskt rekryteringssystem och vi önskar att du lämnar din ansökan via systemet. Sista ansökningsdag är 20 september 2015.

Välkommen med din ansökan!

Örebro kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare som är fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Körkortskrav
B
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-09-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lars  Ferbe, Enhetschef 019-211931

Företag
Örebro Kommun

Adress
Örebro Kommun
Box 30060
70135 Örebro

Kontorsadress
Box 30060

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2419791

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Örebro kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Örebro kommun: